„Škoda Transportation má podanou nabídku, která byla vyhodnocená jako nejlepší. V současnosti probíhají jednání ve věci odvolání u soudu pro rozhodování o veřejných zakázkách,“ řekl týdeníku Euro šéf komunikace firmy Michal Tobrman.
Škoda Transportation se snaží Poláky přesvědčit o vysoké kvalitě svých výrobků. Konkurence si totiž stěžovala, že její nabídku není možno smysluplně realizovat. Češi argumentují i tím, že subdodávky by svěřili polským firmám. V soutěži skončila před korejskou společností Hyundai Rotem, polsko-švýcarským konsorciem Solaris-Stadler i francouzským Alstomem. Škoda chtěla za mix několika typů tramvají v přepočtu 16,6 miliardy korun, společnost Hyundai požadovala o téměř tři miliardy méně.
Není divu, že se Škoda tak snaží, šlo by o její druhou největší zakázku vůbec. Tou největší zatím byla objednávka 250 tramvají za 17 miliard korun pro Prahu z roku 2005. Z ní žila plzeňská strojírenská firma ještě roky.
Kellner sází na sběr dat. Investoval do maďarského startupu Barion
Škoda Transportation kromě tramvají usiluje i o zakázku na vozy tamního metra. „Rozhodnuto zatím není. Probíhá soutěž, čekáme na výzvu k předložení dokumentace pro druhé kolo“ dodal Tobrman. Kromě toho se účastní několika tendrů na tramvaje například v Německu, Finsku a Itálii. Škodu loni na podzim koupil nejbohatší Čech Petr Kellner.
Dále čtěte: