Menu Zavřít

LVMH posiluje v luxusu, koupí klenotnictví Tiffany za 16 miliard dolarů

25. 11. 2019
Autor: čtk

Francouzská skupina LVMH se definitivně dohodla s americkým klenotnictvím Tiffany & Co. na jeho převzetí za 16,2 miliardy dolarů (374,2 miliardy korun). Dohoda je dosud největší akvizicí LVMH a má posílit zatím nejmenší část podnikání této na luxus orientované skupiny, tedy klenotnictví a hodinářství.

LVMH vlastní 75 luxusních značek, mimo jiné třeba Bulgari a Tag Heuer. Největší část podnikání firmy tvoří móda a doplňky.

S nezávaznou nabídku na Tiffany přišla LVMH koncem října, kdy za jednu akcii nabídla 120 dolarů v hotovosti. Luxusnímu klenotnictví se však zdála nabídka nízká. Firmy se nakonec dohodly na ceně 135 dolarů na akcii v hotovosti.

Dohodu schválily správní rady obou společností, souhlasit s ní musí ještě regulátoři a akcionáři Tiffany. Transakce by měla být dokončena v polovině příštího roku, uvedly agentury AP a Reuters.

Značka Tiffany byla založena v roce 1837 v New Yorku a je známá krabičkami v barvě vajec drozda stěhovavého či diamantovými prsteny. Patří mezi nejznámější jména v sektoru, proslavil ji také Truman Capote novelou Snídaně u Tiffanyho i stejnojmenný film s Audrey Hepburnovou. V posledních letech se ale firmě, která ve světě zaměstnává okolo 14 tisíc lidí, příliš nedaří získat přízeň mladších zákazníků.

Vývoj hodnoty akcií Tiffany & Co

Musí se také vypořádat se změnou chování čínských zákazníků, kteří se stahují ze Spojených států a utrácejí více doma. Po celém světě má přes 300 obchodů, v České republice otevřela obchod v roce 2012 v pražské Pařížské ulici.

V odvětví luxusního zboží jsou šperky jednou z oblastí s nejlepším výkonem. Podle výzkumné společnosti Bain & Co. by globální trh se šperky měl letos vzrůst o sedm procent na 20 miliard dolarů.

Zlatá horečka: Česko má nejrychleji rostoucí online trh v Evropě

 Nakupování online, ilustrační foto

Čtěte také:

Sázka na tradici. Nejbohatší Evropan investuje miliardu dolarů do obchodního domu v Paříži

Internetoví přeborníci: Češi v elektrořetězcích utratí 80 miliard korun ročně

Oděvní řetězec Primark míří do Česka. První obchod otevře v centru Prahy

Alza zvýšila tržby na rekordních 25 miliard korun. Plánuje expanzi do Rakouska a Německa

MM25_AI

Trápení českých miliardářů s e-shopy. Mall.cz i E-commerce Holding jsou ve ztrátě

 Sklad e-shopu, ilustrační foto

  • Našli jste v článku chybu?