Menu Zavřít

Ministr „zákazu dopravy“ je v Německu pod tlakem. Má vymyslet řešení i pro starší diesely

7. 9. 2018
Autor: EPA-EFE/ Profimedia

Ministr dopravy spolkové vlády Andreas Scheuer (CSU) je po rozhodnutí soudu, že ve Frankfurtu nebudou moci jezdit starší dieselová auta, pod palbou kritiky opozice. FDP jej označila za „ministra zákazu dopravy“. Nečinnost vlády je podle liberální strany skandální, protože další soudní zákazy budou následovat i pro jiná města. Jedním z návrhů je, aby vláda společně s autoprůmyslem finančně podpořila přestavbu starších aut se vznětovým motorem.

Rozhodnutí německého soudu o tom, že od února příštího roku nesmí jezdit starší dieselová auta v některých částech Frankfurtu nad Mohanem kvůli vysokým emisím, spustil vlnu kritiky na německého ministra dopravy Andrease Scheuera (CSU).

Liberální strana FDP jej označila za „ministra zákazu dopravy“, protože jen nečinně přihlíží, jak německé soudy v různých částech Německa zakazují městům vjezd starších aut s naftovým motorem, které nesplňují nejnovější normu Euro 6. Omezení již zavedl Hamburk ve dvou ulicích, od začátku příštího roku podobný krok zavede Stuttgart.

„Andreas Scheuer se stal ministrem zákazu dopravy. Nečinnost vlády, která poškozuje řidiče naftových aut a jednotlivé obce, je skandální,“ nebral si servítky poslanec FDP Oliver Luksic. Frankfurt rozhodně nebude posledním městem, které bude muset zakázat starším autům se vznětovým motorem vjezd do hustě obydlených částí měst, dodal.

FDP se Zelenými požaduje, aby vláda Angely Merkelové společně s automobilovým průmyslem financovala přestavbu starších aut, jež budou splňovat nejnovější normy pro emise.


Žaloba na Volkswagen: V Česku se přidala další tisícovka lidí

 Volkswagen, ilustrační foto


Také ministryně pro životní prostředí Svenja Schulzeová (SPD) vládního kolegu kritizuje: „Měl by se konečně připojit k mé pozici a bojovat proti automobilovému průmyslu za hardwarová vylepšení aut.“ Podle ní je třeba vyčistit vzduch v centrech měst a dodržovat maximální povolené hodnoty pro emise i pro prachové částice.

Scheuer financování úprav starších vozů odmítá. Jednalo by se o zbytečné plýtvání penězi daňových poplatníků. Smysl má podle něj úprava jen u autobusů a komunálních vozidel. Miliardy eur pro úpravu starých motorů by byly neefektivně vynaložené, míní.

Německý autoklub ADAC varoval, že zákaz vjezdu starších aut do měst postihne hlavně chudší obyvatele. Často studenty, starší lidi a drobné řemeslníky. Pro ně je problém si ze dne na den koupit nové auto.

„Pokud by autoprůmysl dodržoval stanovené hranice emisí, nyní bychom neměli takové problémy,“ řekl mluvčí ADAC pro Hessensko a Durynsko Cornelius Blake. Omezení vjezdu starších aut do centra Frankfurtu se dotkne podniků s 470 tisíci zaměstnanci, dodal Mathias Müller z místní hospodářské komory.

bitcoin školení listopad 24

Souvisejí články:

Lodní doprava produkuje víc emisí než Německo. Je čas jednat

Renesance dieselu. Bosch slibuje nejčistší naftový motor všech dob

Partnerská krize: Daimler a Renault se přou, kdo může za špinavý diesel v mercedesech

Volkswagen našel využití pro nové berlínské letiště. Uskladní tam auta

 Linka automobilky VW na Slovensku

  • Našli jste v článku chybu?