Menu Zavřít

Nanospace spustila automatizovanou linku. Státu dodá 200 tisíc nanoroušek

10. 5. 2020
Autor: Nanospace,

Firma Nanospace, která kvůli koronaviru začala vyrábět nanoroušky, jich za květen dodá 200 tisíc pro ministerstvo vnitra. S novým obchodním partnerem spustila automatizovanou linku s denní kapacitou 10 tisíc roušek. S firmou Pardam se dohodla, že od ní bude odebírat membrány. Poptávku má i ze zahraničí, nově vyrábí i antivirový šátek. Loni měla obrat tři miliony korun, letos je v souvislosti s dopady koronaviru utržila za první čtvrtletí.

Nanospace už dodala přes 200 tisíc nanoroušek pro krizový štáb Českých Budějovic včetně zdravotníků, další písecké nemocnici i městu Písek. S výrobou jí pomohly společnosti Kvalitex, ACE sport, Katy ateliér, Net CZ, Otavan Strakonice, Luckwest nebo Peří Mareš. S některými bude spolupracovat dál. Firmě vzrostla návštěvnost e-shopu: teď je v desetitisících denně, v minulosti byla ve stovkách.

Nová linka vyrobí denně 10 tisíc roušek, kapacitu lze zvýšit na 22 tisíc kusů. Nanospace, která dosud vyráběla lůžkoviny z nanovláken, si roušky nechá v nabídce. Dříve prodávala jako doplňkové zboží roušky Respilon.

"Rozhodli jsme se roušky nechat, protože se začala objevovat poptávka od různých větších firem i od agentur, které dělají eventy nebo konference. Doděláme regulérní certifikaci roušky jako zdravotního prostředku, bude to investice za několik stovek tisíc korun," řekl obchodní ředitel Nanospace Jiří Kůs.

Poté, co ministerstvo průmyslu a obchodu s agenturou CzechInvest zmapovalo české výrobce ochranných pomůcek, oslovilo tyto firmy ministerstvo vnitra. Nanospace mu za květen dodá 200 tisíc roušek.

Limitující je teď podle Kůse nedostatek nanomembrán a netkaných textilií. Nanospace získala na začátku pandemie zdarma tři role membrán od firmy Pardam z Roudnice nad Labem. Minulý týden se s ní dohodla, že membrány od ní bude odebírat dlouhodobě. Při epidemii koronaviru koupila firma membrány i od firmy Nanotex.

Loni měla Nanospace obrat tři miliony Kč, letos tuto sumu utržila za první dva měsíce. Stabilizovala cash flow a může investovat do nových výrobků. Patří k nim antivirový šátek s nanomembránou. Nanospace se vrací i k výrobě lůžkovin. "Jak se nanovlákna stala najednou sexy, posílila se poptávka i po lůžkovinách. Řešíme s Alzou vstup na jejich e-shop, ozvali se nám i zahraniční zájemci, řešíme uvedení na kanadský trh," řekl Kůs.

MM25_AI

Firma má pět zaměstnanců, výrobky si nechává šít v externích dílnách. Zatím se zaměřovala na lůžkoviny z nanovláken pro alergiky. V roce 2018 měla tržby 2,62 milionu korun a skončila ve ztrátě po zdanění 408.000 Kč. Vyplývá to z účetní závěrky zveřejněné ve Sbírce listin.

  • Našli jste v článku chybu?