Menu Zavřít

Německý FlixBus nabídne přes 100 tisíc nových spojů. V Česku chce být jedničkou

4. 4. 2018
Autor: Profimedia.cz

Německý operátor autobusové dopravy FlixBus chce během letošního roku nabídnout přes 100 tisíc nových spojů, a zvýšit tak jejich počet o zhruba 40 procent. Velkou expanzi FlixBus chystá zejména ve Spojených státech, v Česku se chce postupně stát jedničkou na trhu.

V roce 2013 založená firma nyní působí v 27 zemích, kde nabízí 250 tisíc spojů mezi 1600 destinacemi. Pod značkou FlixBus jezdí zhruba 1700 autobusů, které patří asi 300 regionálním dopravcům. „V tomto roce vytvoříme ještě dalších 100 tisíc spojení,“ řekl dnes šéf firmy Jochen Engert. Počet destinací se podle něj rozšíří o zhruba 500, počet autobusů na více než dva tisíce.

Letos na jaře se německá firma poprvé vydá také mimo Evropu. Na západě Spojených států - především v Kalifornii - chce nabídnout přes tisíc nových spojů. Obchodní model bude v USA stejný jako v Evropě. FlixBus zde tedy nebude nakupovat vlastní autobusy, ale budou pro něj jezdit zdejší dopravci, kterým pak připadnou zhruba tři čtvrtiny z ceny lístku.


Čtěte: Bez zásuvky, ale za desetinu ceny. Deutsche Bahn čelí agresivní konkurenci

Flixtrain, spoj Hamburg-Kolín n. Rýnem


V Německu chce společnost více zasáhnout i do železniční dopravy. Zatím pod její hlavičkou jezdí vlaky z Hamburku do Kolína nad Rýnem, od poloviny dubna se k nim přidají vlaky z Berlína do Stuttgartu, které nyní pod jménem Locomore provozuje český dopravce Leo Express.

V České republice, kde první linky spustil v roce 2015, se FlixBus chce postupně stát jedničkou na trhu. „Jak dlouho to bude trvat, se dá dopředu jen těžko odhadnout,“ uvedl Engert, podle něhož je Česko jako sousední země Německa pro firmu velmi důležitým trhem.


Úspěšný restart. Německá dcera Leo Expressu vozí 1000 lidí denně

Vlak Locomore na trati Berlin-Stuttgart


Největším konkurentem FlixBusu v Česku je firma Student Agency podnikatele Radima Jančury, která provozuje autobusy pod značkou RegioJet.

„Kdo uspěje na trhu v České republice mají v rukou výhradně zákazníci. Česká republika je první zemí, kde se FlixBusu nepodařilo převzít nebo zničit domácího konkurenčního dopravce - a to právě díky zákazníkům, kteří se rozhodli podržet RegioJet,“ uvedl tiskový mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

„Ze statistik vidíme, že z našich cestujících jen minimum začalo jezdit s novým dopravcem, a to přesto, že FlixBus se osm měsíců po vstupu na trh v České republice snaží ostatní dopravce vytlačit z trhu prohlubováním nekalé soutěže a postupů, které neodpovídají férové konkurenci,“ prohlásil Ondrůj. Upozornil rovněž, že RegioJet nyní plánuje posílení svých spojů na mezinárodních linkách a v Německu i nová autobusová spojení do dalších zemí.

Pro společnost Student Agency nejde o první cenovou válku v autobusové dopravě. Už řadu let trvají soudní spory mezi ní a společností Asiana, kterou žluté autobusy vytlačily z linky mezi Prahou a Brnem. Kvůli zneužití dominantního postavení na trhu následně Úřad pro ochranu hospodářské soutěže potrestal Student Agency pětimilionovou pokutou.

MM25_AI

Čtěte také:

Leo Express expanduje do Německa. S FlixBusem spustil linku na trase Berlín - Stuttgart

Další bitva cenové války. RegioJet zlevnil jízdné u šesti linek

Spojení Berlín-Mnichov se budovalo 25 let

 Vlaky ICE překonají vzdálenost z Mnichova do Berlína za méně než 4 hodiny


  • Našli jste v článku chybu?