Frank Thelen, jenž je znám jako investor z německého televizního pořadu Die Höhle der Löven, kde začínající podnikatelé žádají o peníze, je jedním z těch, kteří do nizozemské firmy Hardt Hyperloop investovali v řádu jednotek milionů eur. Nový přísun financí má umožnit postavení testovací dráhy v délce 3 kilometrů. V budoucnu by firma chtěla postavit evropskou síť hyperloopu o celkové délce 10 tisíc kilometrů. Výhodou jejich projektu je, že technologie umí měnit jízdní dráhy.
Frank Thelen je v Německu znám jako televizní celebrita z pořadu Die Höhle der Löven, ve kterém se začínající podnikatelé ucházejí o finanční prostředky investorů. Thelen je jedním z podnikatelů, kteří se rozhodli finančně posílit nizozemský projekt Hardt Hypreloop v řádu milionů eur. Dalším z investorů je bývalý šéf portálu Booking.com Kees Koolen, jenž se zaměřuje na investice do bezuhlíkových technologií.
Thelen pro web zaměřený na nové technologie t3n prohlásil, že podle jeho přesvědčení bude možné do pěti let spustit službu pro přepravu osob i zboží na kratší vzdálenosti.
Nizozemský tým za peníze od investorů postaví v Evropě nejdelší testovací tunel dlouhý 3 kilometry. „Máme zájem o přepravu osob a zboží. Koncept hyperloopu by mohl transport desetkrát zrychlit a dopravu učinit energeticky účinnější,“ vysvětlil šéf investiční skupiny Freigeist.
Vizí Hardt Hyperloop je vybudovat po Evropě síť podzemních tunelů dlouhou 10 tisíc kilometrů. Přepravní kapsle mohou teoreticky dosáhnout rychlosti 1300 kilometrů v hodině.
Thelen tvrdí, že tým z Nizozemska má výhodu před mnichovským studentským týmem, který vyhrává soutěže v rychlosti zmenšených modelů, v tom, že umí kapsle měnit dráhu jízdy, což by znamenalo efektivní změny tras i ve vysokých rychlostech.
Nehostinný hyperloop: cestujícím hrozí nebezpečí jako ve vesmíru
Německý podnikatel dodal, že pro první komerční trasu bude potřeba získat 5 až 10 miliard eur (128 až 256 miliard korun). O prospěšnosti projektu plánuje přesvědčit i německou vládu. Mezi partnery firmy Hardt už patří nizozemské nebo německé dráhy.
Koolen věří tomu, že technologie hyperloopu bude úspěšná a změní dosavadní možnosti cestování po evropském kontinentu. Stejně jako to umožnila služba firmy Uber, do které v minulosti rovněž investoval.
Dále čtěte:
Maglev v Číně má jezdit až 1000 km/h. O využití německého vynálezu se znovu uvažuje i v Evropě
Studenti z Mnichova pilují hyperloop. Má jezdit 600 kilometrů v hodině
Doprava budoucnosti: kdo a co bude konkurovat hyperloopu?