Byznys s bicykly dostal v Nizozemsku nový impulz. V cyklistické zemi číslo jedna, kde na kolech jezdí více než 36 procent lidí, loni opět padl rekord v prodejích. A to i přesto, že ceny kol, která jsou stále kvalitnější, lépe vybavená, konstruovaná z lepších materiálů, nepřetržitě stoupají.
Loni bylo prodáno v Nizozemsku více než jeden milion kol všech typů, což bylo o 5,7 procenta více než v roce předchozím. Nizozemci tak opětovně potvrdili, že je milují a nedají na ně dopustit. V zemi se sedmnácti miliony lidí jich je v současnosti 22,5 milionu. Podle RAI Vereniging, organizace reprezentující automobilový a cyklistický sektor, Nizozemci rychle ustupují od nákupu tradičních kol a upřednostňují elektrokola. V roce 2018 za ně utratili 1,2 miliardy eur (30,9 miliardy korun), poprvé jich zakoupili více než těch tradičních. Oproti předchozímu roku se zdvihl jejich odbyt o 40 procent, bylo jich prodáno 409 400 kusů. Následkem toho průměrná cena bicyklu v zemi stoupla o 200 eur na 1207 eur (ještě v roce 2011 to bylo 734 eur).Uvažujete o pořízení elektrokola?
Přečtěte si:
EU uvalí až 79procentní cla na dovoz elektrokol z Číny
Větší počet elektrokol na cyklostezkách a silnicích má ale i stinnou stránku. Způsobil, že přibylo vážnějších úrazů, protože na kolech jezdí stále více seniorů. Běžně je používají i osmdesátníci, a dokonce ještě starší lidé. „Elektrokola budou dominovat. A už brzy nebudeme rozlišovat: kola, elektrokola. Budeme hovořit jen o kolech. E-biky se stanou něčím běžným, normálním, myslím tak v horizontu deseti let. Všechna kola pak budou podle mě poháněna malými motory,“ řekl Floris Liebrand. Článek vyšel v magazínu Profit