Menu Zavřít

Úkol pro nové porsche: přesvědčit zákazníky, že elektromobily jsou sexy

31. 7. 2019
Autor: Marijan Murat/dpa / Profimedia

Výrobce luxusních sportovních vozů Porsche těší obrovský zájem o plně elektrický model Taycan. Vůz má mít premiéru v září, koncern už nyní registruje 30 tisíc objednávek. Výroba elektrovozů si navíc žádá vytvoření 1500 nových míst. Vstup do segmentu elektromobility se firmě daří lépe než BMW či Daimleru. Analytici německému automobilovému průmyslu přitom pro letošek předpovídají nejméně vyrobených automobilů za posledních 20 let.

„Na Taycan už mámě 30 tisíc objednávek,“ prozradil manažer automobilky Porsche Andreas Haffner. Je to o deset tisíc více, než výrobce původně očekával. Zájemci skládají dopředu zálohu ve výši 2500 eur (64 tisíc korun), takže by mělo jít o vážné kupce, napsal deník Handelsblatt.

Pro značku Porsche, která patří pod křídla Volkswagen Group, by se mělo jednat o úspěšný vstup na trh s plně elektrickými vozy. Automobil s akcelerací 0-100 km/h za tři a půl vteřiny má světovou premiéru v září.

Výrobce sportovních vozů navíc uvedl, že přechod na výrobu elektrických aut znamená vytvoření nových 1500 pracovních míst v továrně v Zuffenhausenu na předměstí Stuttgartu.

Porsche se tak chystá vzdorovat trendu posledních měsíců, kdy prodeje automobilů klesají. Odborníci dokonce odhadují, že tento rok by pro německé automobilky mohl být nejhorší za 20 let. Prodeje nových vozů se propadají zejména v Číně, trhy v západní Evropě stagnují.


Spalovací motory jsou zlo: krajní levice plánuje narušit autosalón ve Frankfurtu

Frankfurtský autosalón přilákal v roce 2017 800 tisíc návštěvníků, ilustrační foto


V Porsche narostl počet zaměstnanců během tohoto roku o pět procent na 33 839 lidí. Školení nových dělníků trvá od jednoho až po šest měsíců. Pečlivé zaškolení platí zejména pro výrobu elektromobilu Taycan, který má výkon 440 kW (600 koní) a dojezd 500 kilometrů. Výběr nových zaměstnanců pro výrobu tohoto sporťáku, který má k elektromobilům přilákat i příznivce silných spalovacích motorů, byl největší náborovou akcí v historii automobilky, přiznal Haffner.

Porsche v prvním pololetí zvýšilo prodeje aut meziročně o dvě procenta na 133 484 vozů, obrat firmy se zvýšil o 9 procent na 13,4 miliardy eur (343 miliard korun). Ziskovost si Porsche drží na vysokých 16,5 procenta z každého prodaného vozu.

Dále čtěte:

bitcoin školení listopad 24

Vlaky místo letadel. Němečtí Zelení prosazují zrušení vnitrostátních letů

Obnovitelné zdroje pokryly skoro polovinu německé spotřeby. Ohrožují ale stabilitu sítě

  • Našli jste v článku chybu?