Menu Zavřít

Výrobce lyží miliardáře Němce mění název na Kästle. Značku Sporten si ponechá

4. 6. 2019
Autor: čtk

Výrobce lyží Sporten v Novém Městě na Moravě změnil v důsledku loňského spojení s rakouským výrobcem lyží Kästle název na Kästle CZ. V obchodním rejstříku je změna zapsaná od letošního února. Značka Sporten ale zůstává v portfoliu společnosti, řekl její statutární ředitel Vladimír Dušánek.

Novoměstská firma patří od roku 2017 společnosti ConsilTech Tomáše Němce, o renomovaného rakouského výrobce lyží Kästle se skupina rozrostla vloni. Akciová společnost v Novém Městě na Moravě podle údajů v obchodním rejstříku fungovala pod názvem Sporten od července 1993.

„Sporten se stal výrobní bází pro ikonickou značku Kästle, nicméně tradiční česká značka Sporten zůstává nadále v portfoliu firmy,“ uvedl Dušánek ke změně názvu. Doplnil, že vznikla dvě kompetenční centra. Novoměstský podnik se zaměřil na běžecké lyžování, druhé kompetenční centrum Kästle v rakouském Hohenems se zaměřilo na alpské lyžování.


Chcete mít přehled o dění na českých i zahraničních horách? Sledujte web Nasvah.cz


„Máme k dispozici čtyři značky: Kästle jako high premium brand, Sporten, Artis a Differences,“ řekl Dušánek ekonomickému online magazínu Peak.cz. Rakouská značka, která má větší renomé, by podle magazínu měla výrobkům z Nového Města na Moravě pomoci ještě výrazněji proniknout na globální trh. Firma nyní ročně vyrábí okolo 115 tisíc párů lyží, objem by měl stoupat. Výhledově společnost zvažuje rozšíření sortimentu o horská kola, uvedl Peak.cz. Dušánek k tomu řekl, že se firma snaží zavést i takzvaný letní sortiment. „Kola jsou základním logickým doplňkem. Každý lyžař je v podstatě cyklista,“ uvedl.

bitcoin_skoleni

V novoměstském závodě pracuje 212 lidí. Jeho výrobní kapacita je zaplněná pro nejbližších 16 měsíců, řekl ředitel. „Do konce roku budeme fungovat na sto procent, určitě i příští sezonu,“ uvedl. Jako jiní výrobci v Česku se podle něj i tento podnik potýká s nedostatkem pracovníků.

Čtěte také:

České lyžarské areály mohutně investovaly. Návštěvnosti škodí úroveň ubytování

S miliardářem na horách. Rattaj chce proniknout i do Alp

Naděje (a strach) v Alpách. Lyžování bude čím dál hůře dostupné

  • Našli jste v článku chybu?