Menu Zavřít

Poměr cena výkon? U Němců vede Škoda

21. 2. 2019
Autor: Profimedia.cz

V nejnovějším srovnání značek z pohledu poměru ceny a výkonu, kterou provedla německá pobočka firmy YouGov, zvítězila mezi automobilkami značka Škoda. Průzkumu se během roku 2018 zúčastnilo 900 tisíc respondentů. Celkovým vítězem se stal řetězec s potravinami Lidl, který získal 54,5 bodu. Hodnocení kolísalo v rozmezí mínus 100 bodů až plus 100 bodů. Škoda získala 22,9 bodu. Do průzkumu bylo celkem zařazeno 1200 značek.

Český výrobce aut se na německém trhu těší dobré pověsti z pohledu srovnání kvality a ceny. Za Škodou skončil rumunský výrobce Dacia a japonská Toyota. Z německých automobilek se nejlépe umístila na pátém místě automobilka Opel.

Do průzkumu bylo zařazeno 28 výrobců aut. Respondenti odpovídali na otázky, jak jim jednotlivé značky připadají z pohledu poměru kvality a ceny. Dotazovaní mohli dávat i negativní body. Zařazeny byly pouze značky, které znala alespoň pětina dotazovaných.

Srovnání automobilek podle poměru kvalita a cena
Pořadí Značka Skóre
1. Škoda 22,9
2. Dacia 16,7
3. Toyota 15,5
4. Hyundai 15,5
5. Opel 13,9

Respondenti si mohli vybrat dále z těchto značek: Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen, Fiat, Ford, Honda, Jaguar, Kia, Land Rover, Lexus, Mazda, Mercedes-Benz, Mini, Nissan, Peugeot, Porsche, Renault, Seat, Smart, Tesla, Volkswagen, Volvo

Zdroj: YouGov BrandIndex/Preis-Leistungs-Sieger Ranking 2019

Celkovým vítězem se stal maloobchodní řetězec Lidl, který získal 54,5 bodu. Řetězec s drogistickým zbožím DM získal 53,8 bodu, na třetím místě se umístil prodejce obuvi Deichmann s 52,1 bodu.

Nejlépe hodnocené značky
Pořadí Značka Skóre
1. Lidl 54,5
2. dm 53,8
3. Deichmann 52,1
4. Aldi Süd 47,5
5. Balea 47,2

Zdroj: YouGov BrandIndex/Preis-Leistungs-Sieger Ranking 2019

Jaké značky se meziročně nejvíce zlepšily
Pořadí Značka Zlepšení
1. Huawei +6,2 bodu
2. EWE +4,0 bodu
3. Vattenfall +3,9 bodu
4. Gazprom +3,9 bodu
5. EnBW +3,4 bodu

Zdroj: YouGov BrandIndex/Preis-Leistungs-Sieger Ranking 2019

MM25_AI

Dále čtěte:

Konec dealerů? Auta se budou brzy nakupovat hlavně online, věští Google

Elektrický koncept Škoda Vision iV naznačuje, jak bude vypadat interiér Škodovek

V Mladé Boleslavi začala výroba nového modelu Škoda Scala

Škoda do dvou let uvede dvacet nových modelů. První elektromobil nabídne letos

 Škoda Vision E

  • Našli jste v článku chybu?