Přestože přeprava po moři není nejlevnější, export do zemí na okraji Tichého oceánu se české pivovarské skupině vyplatí. Vyšší náklady za dopravu kompenzuje cena, za niž se tam prodává půllitr prazdroje. Třeba v Jižní Koreji se za načepovaný spodně kvašený ležák z Česka platí 400 až 500 korun.
Podle expertů bude navíc tamější trh dále růst a evropské pivovary cítí neopakovatelnou šanci nejen v Koreji, ale i v Japonsku a Číně. V případě Plzeňského Prazdroje roli hraje samozřejmě i to, že od letoška patří do skupiny Asahi se sídlem v Tokiu.
Prazdroj rozšíří výrobu prémiového ležáku o třetinu. Investuje 280 milionů
Korejští pijáci ovšem nelační jen po světlém ležáku z Česka. Úspěch odtamtud hlásí i černé pivo Kozel, jinak také součást rodiny Plzeňského Prazdroje. Spotřeba nyní vyskočila na 40 tisíc hektolitrů, což znamená padesátiprocentní meziroční růst. I proto se podle zjištění týdeníku Euro plánuje, že v horizontu čtyř až pěti let by v Jižní Koreji vyrostl nový pivovar, kde se bude pod licencí Kozel vařit. Už dnes se tak vyrábí na Slovensku, v Rusku či Maďarsku.
Plzeňský Prazdroj očekává, že další propagaci značky mezi Jihokorejci pomůže i zimní olympiáda. V Českém domě, který tam vznikne během her, se totiž bude čepovat právě vyhlášený plzeňský ležák.
Přečtěte si také: