Menu Zavřít

Elektromobily se prodraží. Mají až o polovinu vyšší spotřebu, než deklarují výrobci

23. 10. 2018
Autor: CC BY 2.0: NCDOTcommunications via Flickr

Oficiálně udávaná nízká spotřeba se netýká jen aut s pohonem na benzin či naftu. Test německého autoklubu ADAC odhalil, že nesedí ani spotřeba udávaná výrobci elektromobilů. Většina testovaných vozů má v reálném provozu o 28 až 52 procent vyšší spotřebu, než výrobci uvádějí.

Extrémním případem je Renault Zoe Intens, který má na papíře spotřebu 13,3 kilowatthodiny elektrické energie na sto ujetých kilometrů. Jenže ADAC při běžném provozu naměřil spotřebu přes 20 kilowatthodin. S vyšší spotřebou logicky souvisí nižší počet ujetých kilometrů na jedno dobití, který se u menších elektromobilů pohybuje jen někde okolo 200 kilometrů.

Lépe v hodnocení dopadly dva modely americké Tesly a Nissanu Evalia, u kterých čísla aspoň přibližně sedí.


Kupředu, elektrická! Automobilový průmysl v Evropě se dramaticky mění

 Autodrom - ilustrační foto


Vítězem srovnávacího testu sdružení ADAC se stal vůz Hyundai Kona Elektro, který nabízí nejvýhodnější poměr ceny (39 tisíc eur) k počtu 379 ujetých kilometrů na jedno dobití. Nejvyšší naměřený dojezd má Tesla Model X, jenže pořizovací cena je v jejím případě trojnásobná.

Není to poprvé, co se ADAC pustil do kritiky elektromobility. Letos v březnu například spočítal, že při využití běžného mixu elektřiny z německé zásuvky a započítání energeticky náročné výroby baterií způsobí provoz elektromobilu emise okolo 150 gramů oxidu uhličitého na jeden ujetý kilometr. Úspora oproti spalování nafty či benzinu je tedy minimální.

Dále čtěte:

Pomalý rozjezd. Elektromobilita v Česku je pořád v plenkách

Svět v roce 2040: díky elektromobilům klesne spotřeba ropy o 7 procent

bitcoin školení listopad 24

Chceš, nechceš, musíš! Nucení automobilek do elektromobilů se prodraží

Vyplatí se ojetý elektromobil, nebo hybrid? Záleží, jaké máte priority

  • Našli jste v článku chybu?