Irské aerolinky Ryanair splnily požadavky britského úřadu pro civilní letectví a zákazníky, kterých se dotýká rušení letů, plně informovaly o jejich právech vyplývajících z evropské legislativy. Firma dnes uvedla, že pravidla vyvěsila na úvodní stránce svého webu a všem dotčeným klientům je poslala e-mailem.
Britský úřad ve čtvrtek firmě pohrozil žalobou, neboť cestujícím „soustavně podává zavádějící informace o jejich právech“. Úřad reagoval na zrušení dalších 18 tisíc letů na 34 trasách od listopadu do března příštího roku. Opatření se dotkne zhruba 400 tisíc zákazníků, kteří si let už rezervovali.
Úřad pro civilní letectví sdělil, že Ryanair své zákazníky neinformoval, že pokud není dostupný náhradní let jeho letouny v přijatelném termínu, mohou letět s jiným přepravcem. Ryanair jim ani nesdělil, že přepravce je povinen uhradit výdaje za jídlo a ubytování v hotelu v důsledku zrušení letu, a pokrýt náklady na cestu na jiné letiště, kde cestující nastoupí na náhradní let.
Útok na peněženky. Ryanair omezí komfort cestujících
Irský přepravce dnes oznámil, že podmínky úřadu splnil v požadovaném termínu, tedy do dnešních 18:00 SELČ. Britská televize ITV News ale mezitím odhalila interní pokyn pro zaměstnance call centra, že mají nabídnout let s jinou společností za předpokladu, že cena „nepřesáhne trojnásobek původní ceny Ryanairu“.
Společnost nejprve zrušila až 50 letů denně do konce října, což se dotklo 315 tisíc cestujících. Poté zrušila dalších 18 tisíc spojů od listopadu do března 2018. Změna postihla dalších 400 tisíc lidí.
O Ryanairu dále čtěte: