Škoda Auto zvýšila v prvním čtvrtletí dodávky zákazníkům o 11,7 procenta na 316 700 aut. V samotném březnu rostla o 10,7 procenta na 120 200 vozů.
Na rekordních dodávkách zákazníkům se projevil pozitivní vývoj na důležitých trzích v Číně, Rusku, Evropě a v Indii. Do rekordního výsledku se promítlo také zvýšení dodávek modelů Octavia a Kodiaq. Prodej Octavie rostl o 2,6 procenta na 105 700 vozů, u Kodaqu se zvýšil odbyt o 500 procent na 38 100 aut. Nový model Karoq si pořídilo 17 100 zákazníků.
„Rekordní první čtvrtletí roku 2018 plynule navázalo na úspěchy značky Škoda z uplynulého roku. Nejlepší první čtvrtletí a poprvé i 120 200 prodaných vozů za jeden měsíc jsou dobrým základem pro další rozvoj značky,“ uvedl člen představenstva pro prodej a marketing Alain Favey.
V západní Evropě dodala automobilka 130 300 vozů, což je meziroční růst o šest procent. Na svém druhém největším trhu v Německu zvýšila prodej o devět procent na 44 600 aut. Ve východní Evropě bez Ruska rostla o 15 procent na 9800 aut. Rusko rostlo o třetinu na 6500 dodaných aut.
Přes Indii do Jižní Ameriky. Škoda má plán pro expanzi
Na celosvětově největším trhu v Číně zvýšila Škoda dodávky o 19 procent na 79 200 vozů. Další růst si česká automobilka slibuje od kompaktního SUV Karoq, které bylo na čínský trh uvedeno koncem března.
Škoda loni dodala celosvětově 1,2 milionu vozů. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává celosvětově více než 35 tisíc pracovníků a je aktivní na více než 100 trzích.
Čtěte také: