Návrhy Evropské komise (EK) ohledně snižování automobilových emisí oxidu uhličitého by mohly vést k úbytku pracovních míst v automobilovém průmyslu. Uvedlo to Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA), které se odvolává na zprávu společnosti FTI Consulting.
Podle zprávy by měl příliš rychlý přechod k elektromobilům „nesmírný dopad“ na zaměstnanost, protože výroba a údržba je u těchto vozů méně náročná na práci než u tradičních automobilů, píše ACEA. Upozorňuje také, že automobilový průmysl se na celkové zaměstnanosti ve zpracovatelském sektoru Evropské unie podílí více než 11 procenty.
Evropská komise v hodnocení potenciálních důsledků svých návrhů sice připouští, že elektromobily jsou méně náročné na práci, podle zprávy FTI však negativní dopady navrhovaných emisních cílů podhodnocuje.
Volkswagen našel využití pro nové berlínské letiště: uskladní tam auta
„Tato zpráva jasně ukazuje, že příliš přísné cíle pro oxid uhličitý i nerealistické kvóty pro prodej elektromobilů by mohly vést k vážným strukturálním problémům po celé EU,“ uvedl generální tajemník ACEA Erik Jonnaert.
Výbor Evropského parlamentu pro životní prostředí by měl o návrzích na snižování automobilových emisí po roce 2020 hlasovat začátkem příštího týdne, na plenární schůzi by se pak hlasování mělo uskutečnit začátkem října, uvedla agentura AP. Německý europoslanec za Zelené Michael Cramer podle AP sdružení ACEA obvinil, že se snaží mezi zákonodárci vyvolat paniku.
Dále čtěte: