Menu Zavřít

Švédský autonomní kamion Einride čekají první testy. Vyzkouší ho Lidl i DB Schenker

14. 9. 2018
Autor: Einride

Autonomní elektrický kamion T-Pod švédské firmy Einride bude testovat švédská dceřiná firma Deutsche Bahn Schenker a řetězec Lidl. Logistická firma DB Schenker začne v říjnu, diskontní řetězec po Novém roce.

Testovací trasa plně autonomního elektrického kamionu T-Pod bude dlouhá jen několik stovek metrů. Mezi halami logistické firmy DB Schenker ve švédském Jönköpingu. „Pár stovek metrů samozřejmě zní skromně. Ale musí se nějak začít,“ řekl pro server wired.de ředitel firmy Einride Robert Falck. Připomenul skromné začátky propagátorů letectví bratří Wrightů. Jejich první let se také počítal na stovky metrů.

Falck si spolupráci s německou dceřinou společností železničního přepravce Deutsche Bahn pochvaluje. Oceňuje dynamický přístup německých státních drah i jejich orientaci na nové technologie. „Společně s DB Schenker zprovozníme první systém podobného druhu na světě,“ dodal.

Část trasy povede i po veřejné komunikaci. Kamion bude kontrolován pracovníky švédské firmy na dálku. V kabině není prostor pro řidiče. Švédský podnikatel zdůrazňuje, že nasazení autonomních elektrických kamionů povede ke snížení emisí CO2, větší bezpečnosti a také k nižším provozním nákladům, protože nebude potřeba platit řidiče.

V počáteční fázi testování se nepočítá s tím, že by kamiony jezdily na delších trasách po dálnici. Využití Falck spatřuje zejména v přepravě nákladu na kratších trasách mezi jednotlivými sklady nebo mezi továrními halami.

Na začátku roku 2019 začne Einride spolupracovat také s řetězcem Lidl. Kamion by měl v budoucnu dopravovat zboží ze skladů do obchodů. „Jedná se o další německou firmu, která je progresivní,“ dodal zakladatel projektu, který chce nabízet lepší služby než elektrické kamiony firmy Tesla nebo Daimler.

Einride má plán provozovat do roku 2020 dvě stovky kamionů T-Pod. Nákladní automobil je stejně široký jako běžné kamiony, je ale kratší. Na délku měří sedm metrů. Na baterii ujede 200 kilometrů s maximální rychlostí 85 kilometrů za hodinu. Uveze 15 europalet s nákladem o celkové hmotnosti 20 tun.

MM25_AI

Dále čtěte:

Konkurence pro řidiče. V Kalifornii testují autonomní rozvoz potravin

Berlín dotuje nákladní kola. Chce vytlačit auta z centra

Cíl bavorského premiéra: Budeme mocností autonomního létání

Světová premiéra: mezi Mnichovem a Norimberkem jezdí autonomní kamiony

Kamiony MAN sdružené do autonomní kolony na německé dálnici.


  • Našli jste v článku chybu?