Menu Zavřít

Trápení českých miliardářů s e-shopy. Mall.cz i E-commerce Holding jsou ve ztrátě

26. 6. 2019
Autor: Lucie Pařízková / Empresa Media / Profimedia

Společné podnikání Petra Kellnera, Daniela Křetínského, Patrika Tkáče a Jakuba Havrlanta v oboru maloobchodu zatím byznysově příliš nevychází. Jejich firmy na českém trhu s výjimkou cenového srovnávače Heuréka hospodaří v červených číslech. Nasvědčují tomu i výsledky za účetní rok od dubna 2017 do března 2018, které společnosti nedávno zveřejnily.

E-commerce Holding uzavřel zmíněný finanční rok se ztrátou 643 milionů korun. Ve ztrátě přitom skončily téměř všechny dceřiné společnosti - Košík.cz, Vivantis, Digital Engines, Rock Fashion či projekt Rozbaleno.cz. Internetový obchod s rozvozem nákupů Košík.cz dopadl nejhůře, prodělal téměř 286 milionů. Relativně nejlépe skončil prodejce počítačů a elektroniky CZC.cz, který uzavřel rok se ziskem 168 tisíc korun, tedy takříkajíc s černou nulou.

Červená čísla naopak vykazuje společnost Internet Mall, provozovatel internetového obchodu Mall.cz. Ztráta za minulý obchodní rok se vyšplhala na 286 milionů korun, o rok dříve to bylo minus 214 milionů. Tržby za prodej zboží a služeb přitom vzrostly na téměř osm miliard. Vzhledem ke špatným výsledkům museli akcionáři do společnosti nalít další peníze. Konkrétně se jednalo o 1,27 miliardy korun formou příplatku mimo základní kapitál.

Používáte srovnávač cen Heureka?

Jediným ziskovým projektem v rámci skupiny Sully Systems tak zůstává srovnávač cen Heureka. Společnost Heureka Shopping uzavřela finanční rok 2017/2018 s čistým ziskem 186 milionů korun. Na počátku června Hospodářské noviny uvedly, že Kellnerova skupina PPF má zájem Heureku koupit. Může to být i součást vyrovnání mezi partnery či větší transformace chronicky ztrátové retailové skupiny.

Internetoví přeborníci: Češi v elektrořetězcích utratí 80 miliard korun ročně

Dále čtěte:

Oděvní řetězec Primark míří do Česka. První obchod otevře v centru Prahy

Alza zvýšila tržby na rekordních 25 miliard korun. Plánuje expanzi do Rakouska a Německa

FIN25

Rekordní černý pátek. Češi v eshopech utratili přes čtyři miliardy korun

Nejrychleji rostou eshopy, maloobchodní tržby i přesto zpomalily růst

  • Našli jste v článku chybu?