Pivovary Staropramen, jež jsou druhým největším producentem piva v České republice, v roce 2016 kvůli odpisům prodělaly 1,29 miliardy korun, o rok dříve šlo o 2,74 miliardy. Provozní výsledek hospodaření bez odpisů a a opravných položek dosáhl předloni 2,34 miliardy korun.
Celkové konsolidované tržby společnosti se předloni zvýšily o 513 milionů korun na 8,99 miliardy. Tržby za prodej piva klesly o 175 milionů korun na 7,34 miliardy, hlavně kvůli poklesu prodejů v Česku. Většinu tržeb (4,56 miliardy korun) za pivo má společnost v zahraničí, na Českou republiku pak zbývá 2,78 miliardy korun, dodává dále konsolidovaná výroční zpráva.
Firma uvádí, že v roce 2016 výrazně investovala do svého portfolia značek. „A to jak do tradičních pivních značek Staropramen, Ostravar a Braník, tak do mezinárodního portfolia (Stella Artois, Corona) i nápojů na bázi piva (Cool, Sládkova limonáda). Vlajkové lodi společnosti - značce Staropramen - se dařilo také v zahraničí, především na trzích střední a jižní Evropy, kde značka dlouhodobě posiluje svou pozici díky práci týmů v mateřském koncernu Molson Coors,“ dodává zpráva.
Neduživé zrno. Měnící se klima ničí český slad
Mezi nejúspěšnější trhy v této oblasti patří Chorvatsko, Maďarsko, Bulharsko a Rumunsko. Celkem jsou největšími exportními trhy pro společnost Slovensko, Švédsko, Velká Británii a Německo, Staropramen se prodává v 36 zemích světa.
Pivovar předloni obměnil vedení. Generální ředitel Zbyněk Kovář skončil po osmi letech ve funkci, vystřídal ho Petr Kovařík, který dříve řídil sesterskou pivovarnickou společnost Borsodi Sorgyar v Maďarsku.
Pivovarům Staropramen patří dlouhodobě na českém pivovarském trhu druhá příčka za Plzeňským Prazdrojem. Firma je od roku 2012 součástí severoamerické pivovarské skupiny Molson Coors. Ta Pivovary Staropramen koupila od investiční společnosti CVC Capital Partner za 2,7 miliardy eur, do roku 2009 pivovary vlastnil pivovarský gigant Anheuser-Busch InBev. Společnost předloni zaměstnávala v průměru 1408 lidí.
Dále čtěte: