„Zbavovali jsme se desítek tisíc neaktivních klientů,“ potvrdil týdeníku Euro člen představenstva ČSOB Jiří Vévoda, který má na starost řízení financí. Zatímco na konci roku 2017 měla skupina ČSOB 3,668 milionu klientů, ke konci loňského to bylo 3,635 milionu.
Neaktivní klienty má každá banka. Jedná se o lidi, kteří delší dobu neprovádějí žádné transakce jako příkazy k platbě či výběr z bankomatu, často nemají na účtu žádný zůstatek. „Než s nimi rozvážeme smlouvu, snažíme se je ,rozpohybovať, nabídnout jim jiné naše služby. Ale když se to nepodaří, vypovíme jim smlouvu,“ dodává Vévoda, podle něhož má banka „další desítky tisíc klientů, kteří jsou neaktivní“, jichž se postupně bude zbavovat. Nicméně bance se dařilo nabírat nové klienty, takže počet těch aktivních vzrostl meziročně o 57 tisíc i díky nákupu online srovnávače Ušetřeno.cz, který se zaměřuje na vyhledávání a srovnávání nabídek cen energií či telekomunikačních služeb.
Za loňský rok klesl skupině ČSOB čistý zisk o desetinu na 15,8 miliardy korun, zejména díky mimořádným výnosům v roce 2017 a vyšším investicím. Celkový objem aktiv pod správou skupiny vzrostl meziročně o jedno procento na 204,5 miliardy korun.
Přečtěte si:
Šéf ČSOB Hollows: Vážně jsme uvažovali, že koupíme Monetu
Dále čtěte: