Menu Zavřít

Volkswagen a Ford vytvoří globální alianci. Společně budou vyvíjet lehké užitkové vozy

15. 1. 2019
Autor: čtk

Německá automobilka Volkswagen se dohodla s americkým konkurentem Ford Motor na vytvoření globální aliance, v jejímž rámci budou společně vyvíjet lehké užitkové vozy. Firmy o tom informovaly na detroitském autosalonu. Dodaly, že zkoumají rovněž možnost společného vývoje elektromobilů a samořízených vozů.

Automobilky upozornily, že aliance nebude zahrnovat vlastnické propojení podniků. První společně vyvinutá vozidla by se podle nich mohla objevit na trhu již v roce 2022, uvedla agentura AP. Na provozních výsledcích by se nová výroba měla projevit o rok později.

Ford bude pro obě společnosti projektovat a vyrábět pickupy střední třídy, stejně jako větší dodávkové vozy pro evropské zákazníky. O vývoj a výrobu městských dodávek se postará VW. Automobily by se mohly vyrábět v závodě Fordu v Turecku, oznámila německá automobilka.

Šéf koncernu Volkswagen Herbert Diess oznámil, že automobilky využijí svých zdrojů k tomu, aby „ještě lépe sloužily milionům zákazníků z celého světa“. „Pro Volkswagen je tato aliance i důležitým opěrným bodem pro posílení konkurenceschopnosti,“ dodal Diess. Součástí koncernu Volkswagen je také mladoboleslavská automobilka Škoda Auto.


Kupředu, elektrická! Automobilový průmysl v Evropě se dramaticky mění

 Autodrom - ilustrační foto


Dohodnutá spolupráce podle šéfa Fordu Jima Hacketta posílí efektivitu obou podniků a zlepší jejich schopnost čelit náročným úkolům do budoucna. „Poskytne nám to možnost spolupracovat při vytváření nové éry mobility,“ prohlásil Hackett. Žádné snižování pracovních míst v souvislosti s aliancí Hackett neočekává, podrobnosti o dopadech na regionální činnost automobilka zveřejní v příštích týdnech.

Alianci bude řídit společný výbor, v jehož čele stanou Diess a Hackett. Výbor bude zahrnovat i další vysoce postavené vedoucí pracovníky z obou automobilek.

Aliance by měla podle partnera poradenské firmy EY Petra Knapa oběma skupinám pomoci rozprostřít vývojové náklady a dosáhnout snížení jednotkových nákladů zvýšením objemů výroby. „Nižší náklady a obhájení ziskových marží bude pro obě firmy zásadní. V časech, kdy se odvětví pouští do náročných bitev v nových oblastech mobility s technologickými giganty a zároveň čelí poklesu či stagnaci hlavních trhů, jsou nákladové úspory zásadní. Pro Ford šlo možná o jednu z mála cest, jak si před akcionáři obhájit pokračování fungování v Evropě a nenásledovat společnost GM, která z Evropy odešla úplně,“ řekl Knap.

MM25_AI

Dále čtěte:

Volkswagen investuje do výroby elektromobilů v USA 800 milionů dolarů

Elektromobily připraví Německo o 100 tisíc pracovních míst v různých odvětvích, vyplývá ze studie

Pomalý rozjezd. Elektromobilita v Česku je pořád v plenkách

Svět v roce 2040: díky elektromobilům klesne spotřeba ropy o 7 procent

Chceš, nechceš, musíš! Nucení automobilek do elektromobilů se prodraží

Výroba aut za tři čtvrtletí rostla o 0,6 procenta, přesáhla milion vozů

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů. Vyrábět je přestane v roce 2026

 Volkswagen přestane v roce 2026 vyrábět auta se spalovacím motorem

  • Našli jste v článku chybu?