Německá automobilka Volkswagen zřejmě bude muset v příštím čtvrtletí ve svém hlavním montážním závodě ve Wolfsburgu provádět odstávky. Nový způsob testování emisí a spotřeby paliva je časově náročný, měřicí zařízení firmy jedou prakticky nepřetržitě a firmě se hromadí vyrobené a nepřezkoušené vozy.
Od loňského září platí nová metodika měření Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure (WLTP), která se mnohem víc blíží podmínkám reálného provozu a vychází ze skutečných jízdních dat získaných z celého světa. Nahrazuje dosavadní Evropský jízdní cyklus NEDC (New European Driving Cycle), jenž platil od roku 1970.
Přechod na WLTP Diess označil za výzvu. „Jen v rámci značky Volkswagen musíme ve velmi krátkém čase prověřit více než 200 modelových variant. Procedura je mnohem složitější, trvá mnohem déle a objem prací je tři až čtyřikrát větší než dříve,“ prohlásil předseda představenstva koncernu Herbert Diess.
Bazary mají problémy s prodejem starších naftových aut:
Neprodejné: ceny ojetých dieselů v Německu spadly o polovinu
Zkušební zařízení firmy pracuje takřka bez přestávky a firma jich nemá dost, aby zabránila hromadění zásob, píše server BBC. V srpnu a září proto bude výroba pravděpodobně v některých dnech přerušena.
Ve Wolfsburgu automobilka vyrábí modely Golf, Tiguan a Touran.
Koncernový výrobce sportovních automobilů Porsche minulý týden oznámil, že kvůli přechodu na WLTP dočasně omezí počet modelů, které prodává v Evropě.
Dále čtěte:
Hamburk zavírá dvě ulice dieselům, lidé čekají chaos. Totální nesmysl, tvrdí odborník