Menu Zavřít

Výnosné remaky: Disney na filmových předělávkách vydělal přes sedm miliard dolarů

31. 7. 2019
Autor: Pizzello/Invision/AP/čtk

Nová verze klasického animovaného filmu Lví král zůstává v čele návštěvnosti českých kin i druhý týden od premiéry. Studiu Disney v České republice dosud vydělal 27,5 milionu korun. To je jen malý český příspěvek k celosvětové žni amerického studia, jemuž se sázka na remaky bohatě vyplácí. Na předělávkách filmů vydělal Disney od roku 2010 přes sedm miliard dolarů (175 miliard korun).

Jen letos studio uvedlo tři remaky filmů. Kromě Lvího krále také Dumba a Alladina. Příběh z pohádek tisíce a jedné noci již stihl vydělat více než miliardu dolarů, Lví král by tuto hranici měl pokořit v srpnu. Remaky vydělávají několikanásobně více, než původní verze. Například nové zpracování Krásky a zvířete letos vydělalo 1,2 miliardy dolarů, původní verze z roku 1991 utržila pouze 425 milionů dolarů.


Nejvýdělečnější filmové série:

 Infografika, nejvýdělečnější filmové série


Za úspěchem remaků stojí několik faktorů, připomíná web Cnbc.com. Původní disneyovky nebyly promítány v řadě zemí, zejména v Číně. Právě tam přitom filmový trh raketově roste a loni překonal ten severoamerický. Řada filmů navíc v době svého uvedení nesklidila přílišný ohlas a diváci si je oblíbili až v průběhu následujících let. To je příklad Alenky v říši divů nebo Dumba. Nové verze také využívají pokročilé technologie jako IMAX nebo 3D. Na tato promítání stojí vstupenky více než na standardní projekce.

Máte rádi disneyovky?

Právě i remaky pomohly studiu Disney k rekordním tržbám. Podle televize CNN za prvních sedm měsíců studio utržilo 7,67 miliardy dolarů, čímž překonalo svůj rekord z roku 2016. Film Avengers: Endgame se navíc v červenci stal nejvýdělečnějším snímkem všech dob.

Zájem o remaky živí i vlna nostalgie. Konkurent studia na poli streamovacích služeb (Disney svou spustí v listopadu) Netflix slaví úspěch s třetí řadou seriálu Stranger Things, která je postavená na klišé a stereotypech z osmdesátých let. Podle listu The New York Times Netflix uzavřel partnerství s desítkami značek, které se v seriálu objevily. Například módní řetězec H&M uvede kolekci oblečení, které se v sérii objevilo. Coca-cola představila limitovanou edici plechovek taktéž inspirovaných Stranger Things.

Přečtěte si: 10 nejvýdělečnějších animáků všech dob

Dále čtěte:

Game of Thrones: Zajímavosti a perličky z natáčení velkolepého seriálu

10 nejlépe placených herců

bitcoin_skoleni

10 nejlépe placených hereček

Nová konkurence pro Netflix. Disney získal kontrolu nad Hulu

  • Našli jste v článku chybu?