Coca-Cola kupuje minoritní podíl ve výrobci sportovních nápojů BodyArmor. Nápojový gigant tím chce konkurovat jedničce na americkém trhu Gatorade, která patří firmě PepsiCo. Detaily obchodu zveřejněny nebyly, je však jasné, že na něm hodně vydělají investoři BodyArmor, mezi které patří i slavní sportovci. Například podíl Kobeho Bryanta, který investoval šest milionů dolarů, má teď hodnotu 200 milionů dolarů (asi 4,5 miliardy korun).
Coca-Cola, která již vyrábí podobný nápoj Powerade, se po uzavření obchodu stane druhým největším akcionářem BodyArmor. Největší podíl ve firmě drží její spoluzakladatel a předseda představenstva Mike Repole. Dohoda ale umožňuje Coca-Cole svůj podíl v budoucnu zvýšit tak, že bude držet většinu. BodyArmor na oplátku získá přístup ke stáčírnám Coca-Coly a zvýší tím svou distribuci. Udělá tak další krok ke svému cíli: do roku 2025 se stát jedničkou na trhu.
BodyArmor má svou strategii postavenou mimo jiné na tom, že podíl ve společnosti vlastní slavní sportovci. „Jakákoliv značka může zaplatit sportovci nebo celebritě za to, že bude propagovat její produkt. Když se ale někdo stane investorem, znamená to, že ve značku věří a chce, aby uspěla, stejně jako všichni zaměstnanci,“ vysvětlil pro web SportsPro Michael Fedele, viceprezident marketingu BodyArmor.
Ze své víry v nápoj teď budou těžit například basketbalista James Harden či hráči amerického fotbalu Richard Sherman či Andrew Luck, kteří patří v USA mezi nejznámější sportovce. Jejich vklad by se jim podle zjištění sportovního zpravodajského webu ESPN mohl vrátit až třicetinásobně.
Stačil jediný zápas. Mayweather vydělal nejvíc peněz mezi sportovci
Zdaleka nejvíc si ale přilepší basketbalová ikona Kobe Bryant. Před lety koupil ve firmě desetiprocentní podíl za 6 milionů dolarů a před příchodem Coca-Coly byl jejím třetím největším akcionářem. Hodnota jeho podílu se vstupem silného investora zvýšila až na 200 milionů dolarů. Jeden z nejlepších basketbalistů historie, který ukončil kariéru před dvěma lety, patřil dlouhodobě mezi nejlépe placené hráče NBA. Zmíněných 200 milionů dolarů si ale v dresu Lakers vydělal v součtu za posledních osm sezon.
Bryant tak pokračuje ve své úspěšné byznysové kariéře, kterou rozjel po odchodu z basketbalových palubovek. Kromě investice do BodyArmoru založil se svým byznysovým partnerem Jeffem Stibelem fond, který poskytne až 100 milionů dolarů začínajícím technologickým a mediálním firmám. K tomu se angažuje i ve filmové a televizní tvorbě. Pro ESPN vytváří sérii Detail, s krátkým animovaným filmem Dear Basketball dokonce vyhrál Oscara.
Dále čtěte: