Dalším z pivovarů, který se snaží podchytit zájem českých pijáků o netradiční piva, je pražský Staropramen. Sestavil set čtyř speciálů, které nabídne v sedmi stovkách výčepů.
„Speciály Smíchovského výběru budou dostupné celoročně ve vybraných restauracích a hospodách, takže jejich návštěvníci už nebudou muset čekat například na Dny českého piva, ale oblíbenou Extra chmelenou 12 nebo třeba Granát 13 si budou moci vychutnat v průběhu celého roku,” vysvětluje Petra Chovancová, brand manažerka Staropramenu.
Jak už zmínila Chovancová, do výběru speciálů se dostal i polotmavý granát, který v Praze poprvé uvařili už v roce 1884. Doplňuje jej spodně kvašený pšeničný Staropramen Nefiltr vonící po koriandru a Velvet s hustou krémovou pěnou, jehož lavinový efekt byl v druhé polovině 90. let pro české pivaře nevídaným úkazem. Čtveřici uzavírá Extra chmelená dvanáctka, do níž se prý chmel přidává pětkrát.
Neduživé zrno. Měnící se klima ničí český slad
S podobným modelem jako nyní Staropramen už dřív přišel i Plzeňský Prazdroj. Ten hospody zásobuje novým speciálem každý měsíc v rámci projektu Volba sládků.
Speciály jsou na českém trhu stále žádanější, v kurzu se ocitly především díky minipivovarům, pro něž představují jednu z hlavních konkurenčních výhod oproti velkým výrobcům.
Dále čtěte: