Byli slavní nebo něčím výjimeční, dnes je ale najdeme jen v bazarech. Slavné americké, evropské nebo japonské značky ustoupily před Applem a čínskou konkurencí. Některé zanikly úplně, další se věnují jinému byznysu.
Podle analytické agentury Gartner se v roce 2005 prodalo 816 milionů telefonů. Třetinu trhu ovládala Nokia. Motorola měla 18 %, Samsung 13 %, LG a Sony Ericsson okolo 6 % a Siemens 3,5 %. Dnes, po deseti letech, se mezi první pětkou udržel pouze Samsung. Dva výrobci z žebříčku vypadli, přičemž jeden z nich se už i jinak jmenuje. S dalšími dvěma se už v budoucnu vůbec nepočítá. Za jednu dekádu trh ovládly smartphony a s nimi i nová jména, jež svou „hloupou“ konkurenci přerostla nebo v některých případech pohltila. Pojďme si tedy společně připomenout, které značky jsme dříve kupovali, ale dnes už nemůžeme.