Menu Zavřít

15 hodin vlakem do Jugošky a Jančura je zpět v plné parádě

2. 7. 2020
Autor: Redakce

Během koronavirové karantény to skoro vypadalo, že RegioJet nekorunovaného krále českých vlaků a autobusů Radima Jančury to nepřežije. Vždyť ztrácel 10 milionů denně a firma zůstala prakticky bez peněz. Navíc několik posledních let Jančura bojoval s vyostřenou domácí konkurencí ve vlakové dopravě a mezi autobusy ho zase drtil německý Flixbus. Jenže ti, kdo Jančuru už odepsali, podcenili jeho silnou stránku. A tou je takový hezký český marketing.

Právě s ním Jančura před patnácti lety prorazil se žlutými autobusy na
české dálnice. Cestujícím, kteří tehdy už patnáct let čekali na ten vytoužený
západní standard, nabídl konečně úroveň cestování, kterou tato země ještě
nezažila. 

Až mnohem později, při nástupu do Flixbusu, jsme si všichni uvědomili, že
nešlo úplně o západní standard, ale spíš o výjimečný úkaz, na který jsme
si rychle zvykli. Čokoládou zdarma si nás Jančura koupil a my pak roky kupovali
jenom jeho autobusy a vlaky. 

Teď Jančura po dlouhých letech nechal znovu pracovat svůj jedinečný čich na dobré rozhodnutí. V době omezeného cestování a utlumené letecké dopravy vypravil vlak s pěti stovkami natěšených Čechů do Chorvatska. Za dva týdny se prodalo 30 tisíc jízdenek, z nichž nejlevnější začíná na 590 korunách. A Jančura bude od 11. července jezdit do Rijeky denně. 

Bezpečné masové cestování k moři se pro Čechy omezilo prakticky jen na
Chorvatsko a Řecko. Jančura tak velmi dobře vycítil, že k Jadranu letos vyrazí
i ti, kteří rozhodně nepatří mezi jeho pravidelné návštěvníky. A pak nechal v
médiích působit své bonmoty: Cesta k moři žlutým vlakem podle něj trvá
zhruba „pět piv”. Těch je ale na palubě celkem 1500, což je podle Jančury
„základ”. A do Chorvatska prý bude jezdit tak dlouho, dokud „nevyschne
moře”. 

S médii umí Jančura pracovat geniálně. Kromě toho, že se sám svezl prvním
vlakem do Rijeky, na palubu si pozval řadu novinářů, objednal jim pohodlná
lehátka a pak ve svém kupé s radostí na wifi sledoval tu bouři. Jančurův vlak
„do Jugošky” se stal tématem číslo jedna ve vyletněných redakcích prakticky
všech velkých médií v zemi. 

To je reklama k nezaplacení. Ani kdyby se teď Jančurovy vlaky nezaplnily z 90 % (takový cíl si sám stanovil), bude projekt ziskový. Ušetřil totiž Regiojetu spoustu peněz vložených do reklamy. 

FIN25

A nakonec: Co může být pro podnikatele větší odměnou, než když ho následuje konkurence. Den po odjezdu žlutého jadranského expresu z pražského Hlavního nádraží, oznámil Leo Express, že na Jadran začnou Čechy vozit také, a FlixBus přidal další linku. Jančura už má ale náskok a tenhle vlak ho může udržet na výsluní české dopravy. 

  • Našli jste v článku chybu?