V polovině května se v Plzni opět setká stovka českých výrobců s nákupčími německých firem, kteří do Česka pravidelně přijíždějí hledat nové dodavatele. Sourcing Day Tschechien je vůbec největší tuzemskou akcí svého druhu. Potkávají se zde němečtí nákupčí s předem vybranými českými firmami. Organizátorem je již devátým rokem agentura CzechTrade ve spolupráci se Spolkovým svazem nákupu, materiálového hospodářství a logistiky (BME).
„Letos registrujeme ze strany německých nákupčí rekordní zájem o naše firmy. Ačkoliv německé ekonomika neroste takovým tempem, jako v předchozích letech, spolková vláda stále počítá se solidním růstem okolo 1 % HDP a zatím nesledujeme výraznější propad poptávky u německých odběratelů,“ komentuje aktuální situaci největší evropské ekonomiky ředitel zastoupení CzechTrade v Düsseldorfu Adam Jareš.
Německé firmy poptávají dodavatele zejména v kovozpracujícím, plastikářském a elektrotechnickém průmyslu. Jsou mezi nimi například známý výrobce spotřební audiotechniky Sennheiser, jeden z největších výrobců stavebních strojů na světě Liebherr nebo významný výrobce pekařských pecí MIWE.
„Principem Sourcing Days je, že do Česka přivezeme nákupčí, kteří stojí o spolupráci s našimi firmami. Dodavatele si předem pečlivě vybírají přímo nákupčí na základě profilů, což zvyšuje pravděpodobnost úspěchu,“ popisuje formát akce generální ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal a dodává „Firmy nám potvrzují, že díky Sourcing Days v minulosti uzavřely kontrakty v řádech milionů euro.“ Jeho slova potvrzuje i obchodní ředitel strojírenské firmy Škoda TVC Jiří Markvart: „Na jedno místo se sjedou partneři, kteří chtějí něco konkrétního. Ostatními druhy akvizic, prostřednictvím internetu nebo veletrhů, oslovujete vždy určitý okruh potenciálních zákazníků a nevíte, jestli mají zájem, nebo ne.“
Firmy mají možnost hlásit se do 22. března! Informaci, jak se na akci přihlásit a konkrétní seznam poptávek najdete na webu agentury CzechTrade.