Menu Zavřít

400 projektů pro design. CzechTrade spojuje podniky s designéry

Autor: CC0 via Pixabay

Už 13 let pomáhá agentura CzechTrade zejména malým a středním firmám ve vylepšování designu výrobků či celkové prezentace. K užitečným nástrojům patří i Adresář designérů a finanční podpora na využití služeb designérů. Letos se také vrací projekt Design centrum.

Design je velkou příležitostí, jak dodat výrobkům další
přidanou hodnotu. Nelze ho chápat jen povrchně, jako změnu barvy nebo obalu,
ale mnohem šířeji jako celkový přístup k výrobku, k jeho technickému řešení
nebo použití nových materiálů či technologií.

Právě správně aplikovaný design, kde nejde o konceptuální umění a kde estetika vyvažuje funkčnost a kvalitu, dodává českým značkám sebevědomí a schopnost konkurovat již zavedeným světovým brandům. Kreativita se stále více stává hybnou silou průmyslu a pozitivně ovlivňuje ekonomiku zemí. CzechTrade si je vědom, že mnoho českých firem podniká v oblasti kreativních průmyslů a také těmto společnostem nabízí pomocnou ruku při jejich obchodních aktivitách.

Od roku 2008 se agentura v roli nástupce po Design centru ČR
věnuje aktivitám zaměřeným na rozvoj průmyslového designu. V souladu se
strategií ministerstva průmyslu a obchodu o podpoře malých a středních podniků
tak činí pod značkami Design pro export a Design pro konkurenceschopnost. Také
je jediným členem mezinárodní organizace Evropské kanceláře designérů (BEDA) za
Českou republiku.

Firmy mohou za zvýhodněných podmínek využívat služby
profesionálních designérů z Adresáře designérů www.designers-database.eu a
CzechTrade jim díky internímu projektu Design pro konkurenceschopnost uhradí až
polovinu výdajů do výše 50 tisíc korun. Vedle začínajících designérů se v
adresáři prezentuje také řada držitelů prestižních ocenění, jako jsou Red Dot
Award nebo Czech Grand Design. Firmy tak mohou díky finanční podpoře snadněji
dosáhnout na kvalitní design od profesionálů. Adresář designérů současně
propagují zahraniční kanceláře CzechTrade v 60 zemích na pěti kontinentech.

Letos CzechTrade revitalizoval značku Design centrum, aby
podpořil klíčové oblasti kreativních průmyslů, zejména pak průmyslový design.
Hlavní snahou je najít potenciál českých firem a umožnit jim spojení s
budoucími technologickými trendy. Připravuje aktivity zaměřené na rozvoj
designu jako nástroje ekonomické prosperity, zvyšování poptávky po těchto
službách ze strany průmyslu, podporu internacionalizace českých firem a jejich
propagace v zahraničí.

V neposlední řadě počítá s podporou designérů při
vyjednávání jejich zájmů v Česku i v zahraničí a zajištění jejich systémové
podpory a financování.

Autor je ředitelem odboru Fondů EU a kreativních průmyslů agentury CzechTrade

MMF24

PDF verze zářijového čísla magazínu Český export a podnikání ke stažení

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).