Prodejní výsledky Škody Auto meziročně rostou
PRAHA (tpk) – Přestože trh s novými osobními auty trpí zvláště v západní Evropě klesající poptávkou, mladoboleslavské automobilce se v prodejích zatím daří překonávat výsledky, kterých dosáhla v minulém roce. Za devět měsíců si její vozy zakoupilo 335 597 zákazníků, díky čemuž Škoda Auto dosáhla meziročního růstu o 0,7 procenta.
Přes mizernou situaci na západ od České republiky si automobilka upevnila pozici na svém největším exportním trhu v Německu, kde její tržní podíl stoupl o 1,6 procenta a tamní prodeje narostly o 3,1 procenta. V ostatních zemích regionu se kromě Nizozemska (+18,6 procenta) dostala v souladu s trendy na trzích meziročně do minusu (například Francie –8,6 %, Velká Británie –6,7 %, Itálie –0,8 %).
O to příjemnější jsou pro Škodovku zprávy ze střední a východní Evropy, kde s výjimkou Slovenska došlo k oživení. Nejvýznamnějším exportním trhem z těchto zemí se stalo jako loni Polsko, kde si vůz fabii, octavii, nebo superb zakoupilo 30 832 zákazníků (+24,9 %). Také v Maďarsku značka zaznamenala pozitivní trend vyjádřený meziročním nárůstem o 43,6 procenta.
Úspěšné vyvažování
(dodávky vozů zákazníkům podle regionů, leden až září)
2003 2002 meziroční změna
západní Evropa 178 684 182 656 -2,2%
střední a východní Evropa (kromě ČR) 87 247 80 422 +8,5%
Česká republika 54 678 55 711 -1,9%
zámoří/Asie/Afrika 14 988 14 580 +2,8%
celkem 335 597 333 369 +0,7%