Síť bazarů Auto Diskont není první firmou, která měla možnost auta z Číny za 100 tisíc korun dovážet. Ještě před několika týdny s asijskými automobilkami vyjednávala společnost AAA Auto, kvůli údajně nízké kvalitě ale rozhovory ukončila.
„Jednali jsme se společnostmi Jiangling, Geely Automobile i Brilliance Auto o prodeji na východoevropských trzích, ale ze spolupráce nakonec sešlo,“ sdělila mluvčí Magdaléna Drsová. „Nechceme být spojováni s nekvalitními automobily, které nedosahují evropských standardů v emisních, technických, vývojových ani bezpečnostních normách,“ uvedl předseda představenstva AAA Auto Anthony Denny. Dodal, že firma nebude vozy těchto značek ve svých autocentrech prodávat ani ojeté.
Čínské vozy jsou v porovnání s konkurenčními západoevropskými, japonskými a jihokorejskými auty levnější, ale podle expertů budou podstatně rychleji ztrácet na ceně a užitné hodnotě.
„Například terénní model Landwind, který má stát na českém trhu přibližně 610 tisíc korun, by mohl během dvou let ztratit polovinu až dvě třetiny ceny,“ uvedl manažer prodeje AAA Tomáš Lachout. Motoristé si podle něj mohou za stejnou částku koupit dva roky starý automobil západoevropské výroby, tedy podstatně kvalitnější, bezpečnější a s lepší výbavou i dostupným servisem tradiční značky.