Menu Zavřít

AAA Auto: Zdaleka nejen obchodník s ojetými vozy

2. 12. 2019
Autor: AAA Auto

Síť autocenter AAA Auto působí v České republice už bezmála třicet let. Aktivity firmy ale dávno přesáhly hranice a zákazníci se počítají na miliony. Už sedm let stojí v čele skupiny AURES Holdings, která značku AAA Auto provozuje, generální ředitelka a předsedkyně představenstva Karolína Topolová.

Jak vnímáte vývoj značky AAA Auto za 27 let její existence?

Když jsem vstoupila před dvaadvaceti lety do společnosti, abych založila tenkrát v tomto oboru nevídané call centrum, byla společnost na vzestupu. Díky smělým vizím tehdejšího majitele a tvrdé práci spousty kolegů se firma rozrostla na současných padesát sedm výkupních a prodejních poboček ve čtyřech zemích, tedy dvacet čtyři v České republice, třináct v Polsku, šestnáct na Slovensku a čtyři v maďarsku.

Ušli jsme hodně velký kus cesty a jsem ráda, že se nám daří zákazníkům ukazovat, že i trh s ojetými vozy se dá provozovat na vysokém standardu. Většina bazarů z porevolučních devadesátek zkrachovala, protože nedokázaly nabídnout tak široký výběr, celostátní pokrytí pobočkami, záruky, dostatečné prověřování aut nebo neměly tolik partnerů, poskytujících úvěry k nákupu aut na splátky.

 Karolína Topolová je v čele skupiny  AURES Holdings, která značku AAA AUTO provozuje, sedm let

Zastavme se u té široké nabídky služeb. Co všechno zahrnuje?

Už od vzniku AAA Auto jsme vždy zákazníkům nabízeli více než naše konkurence. Jako první jsme začali automobily vykupovat do svého vlastnictví, abychom zjednodušili prodejní proces a mohli za nabízené vozy ručit. Nebo jsme nabídli možnost mobilního výkupu, kdy dojedeme za zákazníkem prakticky kamkoliv a šetříme mu tak čas.

V současnosti u nás může zákazník prodat starý automobil, koupit si nový, na místě si může vybrat z několika nabídek financování od největších finančních společností na trhu, automobil si pojistí, může si vůz také krátkodobě nebo střednědobě pronajmout. Největší novinkou posledních měsíců je prodej on-line. Zavedli jsme také specializovanou značku pro výkup a prodej zánovních vozů Mototechna, značku luxusních vozů Mototechna Premium a pro obchodování s youngtimery segment Mototechna Classic.

 Mototechna, ilustrační foto

Nejsme tedy jen obchodník s ojetými vozy, ale stáváme se komplexním poskytovatelem mobility i místem pro automobilové nadšence. Zároveň vyvíjíme vlastní aplikace a technologická řešení pro výkup, prodej a řízení skladových zásob vozů, které dál prodáváme po celém světě, to vše díky podpoře naší inovační laboratoře AuresLab.

V loňském roce jste prodali historicky nejvíce automobilů, téměř 83 tisíc. Podaří se letos tento rekord překonat?

Vzhledem k dosavadním výsledkům, kdy jsme za deset měsíců prodali 73 tisíc aut, očekáváme, že loňský rekord překonáme. V červenci jsme poprvé v historii firmy prodali přes osm tisíc vozů za jeden měsíc, denně pak v rámci celé skupiny v průměru prodáváme 250 aut. Jen v České republice jsme do konce října prodali víc než 40 tisíc automobilů. To z nás dělá na českém trhu největšího individuálního prodejce nejen mezi ojetými vozy, ale i mezi novými.

Letos jste v rámci skupiny otevřeli jedenáct výkupních a prodejních poboček a také nové call centrum v Polsku. Co plánujete dál?

Při expanzi se i nadále chceme zaměřit především na Polsko, které má díky své rozloze, velikosti automobilového trhu a počtu obyvatel neskutečný potenciál. Na konci tohoto roku bychom v Polsku měli mít čtrnáct poboček, příští rok bychom se chtěli dostat až na téměř dvojnásobek současné-ho počtu zastoupení. Polsko se tak stane naším druhým největším trhem po České republice a předběhne Slovensko, kde máme v tuto chvíli šestnáct poboček. Naším cílem je prodávat v Polsku v příštím roce až 25 tisíc automobilů. Pro představu, na Slovensku prodáváme ročně zhruba 18 tisíc. Nezahálíme ani v České republice, kde jsme teď v listopadu otevřeli naši druhou pražskou pobočku, a to v Čestlicích; specializuje se na prémiové vozy.

Mototechna, ilustrační foto

Poptávka i nabídka automobilů se v čase mění, o jaké vozy je letos největší zájem?

Tradičně patří mezi nejprodávanější značky Škoda s modely Octavia, Fabia nebo Rapid. Dále pak VW Passat nebo Golf či Hyundai i30. Vozy Škoda tvoří v České republice stabilně kolem třetiny prodejů. Z 52 procent si zákazníci pořizují automobily v benzínovém provedení, 82 procent jsou vozy s manuálem, 84 procent má náhon na dvě kola. Více než 56 procent aut je v provedení SUV, MPV nebo kombi. Nejoblíbenějšími barvami jsou stříbrošedá, bílá a černá.

Značky AAA Auto i Mototechna se v pod-statě od svého vzniku spojují se známými jmény. V minulosti například Jaromír Jágr, Patrik Schick, Ben Cristovao, Mahulena Bočanová nebo Halina Pawlovská. Teď jste dokonce jako snad úplně první prodejce ojetých automobilů také partnerem nejvyšší fotbalové soutěže. V čem vidíte výhody těchto spojení?

Jsme lídr na trhu, ale jako u každého prodejce je potřeba netlačit jen na prodej, ale i podporovat značku a neustále se připomínat potenciálním zákazníkům. Každá spolupráce nám pomáhá seznámit širokou veřejnost s naší nabídkou a službami z jiné perspektivy.

Díky spolupráci s nejvyšší fotbalovou ligou jsme se dostali k fotbalovým fanouškům a navázali jsme nejedno partnerství i na poli B2B. Podporujeme také individuální sport, našimi tvářemi jsou špičkové tenistky Karolína a Kristýna Plíškovy. Herci Václav Vydra, Maroš Kramár nebo Chantal Poullain nám pomáhají budovat značku tradičními kanály, jako je televize nebo rádio. Influenceři nás zase přibližují mladým lidem nebo třeba maminkám na rodičovské dovolené. Chystáme nový projekt se zpěvákem Janem Smigmatorem, který poběží na Facebooku.

  Mototechna, ilustrační foto

bitcoin_skoleni

Podporujeme i neziskové projekty v segmentu bezpečnosti dopravy, jako je Nebouram.cz nebo Senior bez nehod. Nejvíce mě těší, že téměř dvě dekády můžeme podporovat Dětskou dopravní nadaci, která pomáhá sirotkům obětí dopravních nehod.

Společnost AAA Auto se objevila na trhu jako mnoho jiných bazarů brzo po sametové revoluci a její zakladatel na počátku prodával jen s jedním prodejcem v malé mobilní buňce sotva desítku aut. Od té doby se mnohé změnilo. Dnes existuje ve čtyřech zemích síť padesáti sedmi poboček, kde se nabízí téměř 20 tisíc automobilů. Ročně jich společnost prodá 83 tisíc. Počet zákazníků, kteří vůz prodávali nebo nakupovali, se už pře-houpl přes 2,3 milionu.

  • Našli jste v článku chybu?