Menu Zavřít

Absurdní pražský svět

3. 11. 2014
Autor: Euro.cz

Praha Developeři netuší, podle jakých předpisů mají v české metropoli připravovat projekty.

Takový je důsledek předvolební šermovačky mezi městem Prahou a ministerstvem pro místní rozvoj o Pražské stavební předpisy (PSP) – vyhlášku ke stavebnímu zákonu, kterou se musejí stavebníci řídit. Ministerstvo v polovině října vyzvalo Prahu, aby předpis notifikovala u Evropské komise a upravila jej v pár bodech. Předpisy přesto vstoupily se začátkem října v platnost a investoři se obávají, že je ministerstvo 15. prosince zruší nebo pozastaví, a v tom případě nastane vakuum. Starou vyhlášku už reinkarnovat nejde. I kdyby Praha chtěla PSP nechat notifikovat, což podle jejího názoru není potřeba, nemůže to stihnout. Proces trvá obvykle 90 dní. Novinka, kterou odborná veřejnost i stavitelé vítali, tak působí zmatek. „Spor Prahy a ministerstva s politickým podtextem může skončit u soudu a doba nejistoty se může protahovat. Je to absurdní – dva subjekty, které by měly rozhodovat předvídatelně, abychom mohli pracovat, dělají přesný opak,“ říká Marcel Soural, ředitel developerské a stavební společnosti Trigema.

FIN25

Snad ještě absurdnější je, že celou kampaň proti Pražským stavebním předpisům spustil nenápadný paragraf o regulaci venkovní reklamy nad šest metrů čtverečních, čímž magistrát zasáhl do byznysu především společnosti BigBoard. Ta nejprve zpochybňovala na svých nosičích kontroverzní smlouvu Prahy se společností JCDecaux z roku 1994 na městský mobiliář. Ten totiž regulace nepostihne.

Masivní negativní kampaň potom zacílila na celé Pražské stavební předpisy a jejich „duchovního otce“, primátora Tomáše Hudečka (TOP 09). Ani po volbách přitom BigBoard nehodlá s kampaní skončit. „Museli jsme obhajovat pozice. Teď chceme pozitivní formou upozorňovat, že můžeme Praze nabídnout výhodnější podmínky, pokud se rozhodne smlouvu s JCDecaux na městský mobiliář vypovědět,“ říká spolumajitel BigBoardu Richard Fuxa.

  • Našli jste v článku chybu?