Lexus to má v Evropě těžké. Zatímco ve Spojených státech se loni prodalo 290 tisíc vozů luxusní značky koncernu Toyota, na naší straně oceánu sotva desetina. Lexus proto začíná i Evropanům hrát trošku na city. První řadou, která je nositelem inovovaného designu s honosným názvem L-finesse a počátkem léta se dostává i na český trh, je GS (za asi 15, milionu korun v základní verzi).
Lexus zvolil pro novou generaci svého prominentního korábu jednoduchý a na dynamiku zaměřený design. O jednoduchosti však nelze hovořit při pohledu na výčet elektronických systémů, které mají pomáhat řidiči. Stejně jako konkurence nabízí Lexus adaptivní tempomat, zavádí proměnlivý posilovač řízení přizpůsobující otáčky volantu rychlosti jízdy a systém elektronické stability vozu posouvá na další úroveň, co se týče sofistikovanosti.
Neméně pozornosti věnovali Japonci exkluzivitě svezení. V automobilu je chytře umístěna spousta bodových lampiček, které se automaticky rozsvěcují a zhasínají podle toho, jak řidič odemyká vůz, otevírá dveře, startuje motor a rozjíždí se. Interiér tvoří kvalitní kůže, dřevěné výplně či kovové detaily, kožená přední sedadla mohou být jak vyhřívaná, tak odvětrávaná. K tomu se přidává navíc bezklíčové nastupování a spouštění motoru prostřednictvím tlačítka. K ovládání klimatizace a dalších systémů slouží dotykový sedmipalcový displej podobný tomu v Toyotě Prius.
V získávání Evropanů však Lexus přece jen rezervy má. GS je k dispozici s třílitrovým šestiválcem a osmiválcem o obsahu 4,3 litru, jenže nikoli s turbodieselem. Ten by mohl nahradit, alespoň pokud jde o úspornou image, hybridní pohon. Ale až v příštím roce.