Menu Zavřít

Adrenalin pod kontrolou

5. 10. 2004
Autor: Euro.cz

Test

Kdyby chtěl Citroën postavit skutečně drsný sportovní automobil, určitě by nevážil přes tunu. Chyběla by v něm klimatizace, přehrávač kompaktních disků a spousta dalších serepetiček. A byl by také podstatně méně vybaven v oblasti bezpečnostních prvků, protože kila navíc vítána nejsou. Přesto je C2 VTS nejrychlejším malým vozem na trhu. Aby ne, když rychlost je francouzsky vitesse.
Oproti poměrně ostré verzi VTR přibylo třináct koní, manuální převodovka nahradila robotický sensodrive a především přituhlo na podvozku. Znát je to od první zatáčky, kterou se VTS protáhne bez sebemenšího náznaku nejistoty. Vyprovokovat jeho záď ke klouzání do strany znamená jet velmi rychle a neurvale. Pravdou však je, že nic uvnitř vozu k tomu řidiče nesvádí. Esteticky dokonalý interiér, v němž upoutají dvoubarevné sedačky či průhledné šedé plasty na madlech dveří, totiž sportovní charakter neevokuje. Ještě tak na něj upozorní kovová hlavice řadicí páky spolu s pedály ze stejného materiálu, to ovšem ihned spolehlivě přebije rozměrnější volant a digitální tachometr s půlkruhovým otáčkoměrem, sázející spíše na roztomilou hravost než na adrenalinové návaly.
I na ty je ale cé dvojka připravena. Kromě výborné stability v zatáčkách disponuje ostrými brzdami, díky nimž je ze stovky schopna zastavit za méně než tři vteřiny. Řazení je krátké a páka dobře padne do ruky, i když přesnější by být mohlo. Řízení naopak oplývá přesností dostatečnou a mezi krajními polohami volantu je pouze 2,6 otáčky, což znamená, že C2 zatáčí velmi rychle. Nejdůležitější však je, že se VTS řídí snadno za všech okolností. Systém elektronické stability není vtíravý a zasahuje pouze ve vypjatých okamžicích. V Citroënu si navíc poradili i s další problematickou pomůckou. C2 VTS má jako všechny vozy koncernu spouštění výstražných blinkrů při prudkém brzdění, ale na rozdíl od Peugeotu 206 RC je hranice jejich aktivace posunuta hodně daleko.
Jezdit s touto cé dvojkou divoce znamená točit ji do vysokých otáček. Šestnáctistovka má fantastický zvuk připomínající motory přeplňované kompresorem a na stovku dokáže akcelerovat za 8,3 sekundy. Není brutální sporťákem, ale příjemně se řídí, aniž by děsila svým výkonem. Za necelých půl milionu se lepší (skoro)sportovní automobil koupit nedá.

Citroën C2 VTS
Motor zážehový čtyřválec
Objem 1587 cm3
Max. výkon 90 kW
Převodovka 5stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost km/h
Průměrná spotřeba 6,9 litru na 100 km
Základní cena 458 900 Kč

Klady
- jízdní vlastnosti
- stylový design
- přesné řízení

bitcoin_skoleni

Zápory
- sedačky nedrží řidiče dokonale
- řazení by mohlo být přesnější
- velký volant

  • Našli jste v článku chybu?