Menu Zavřít

Advokát musí rozumět byznysu svého klienta

18. 11. 2019
Autor: Euro.cz

S partnery předních advokátních kanceláří jsme u kulatého stolu mluvili o předpokladech úspěchu, velké čtyřce a o dětském domově v Kašperských Horách

MM25_AI

Euro: Čím musí dnes advokátní kancelář vynikat, aby na trhu uspěla?
Euro: Které obory práva půjdou v nejbližších letech nahoru? Očekávám, že hlavně regulatorika.

Stejný, jakým byly před několika lety exity „otců zakladatelů“ ze společností, které založili v 90. letech, a v rámci rodiny nemohli nalézt přirozené pokračovatele.

Další potenciál vidíme v kapitálovém trhu a důležité bude i propojení práva a daní.

Euro: Vraťme se ještě ke klientům a k tomu, jak se mění. Hraje pro ně nějakou roli, pokud je advokátní kancelář aktivní v pro bono a CSR (společenská odpovědnost firem – pozn. red.) agendě?

a částečně o společenské očekávání našich klientů. Navíc bych přidal tlak mladších kolegů, kteří vyloženě stojí o to, aby se firma takových aktivit účastnila a aby jim umožnila se aktivně zapojit. To je nový trend.

Angažujeme se v této oblasti již skoro 20 let, nikdy jsme to nedělali z důvodu marketingu, ale protože je to pro nás důležité, dává to smysl a je to správná věc.

Jsme sice globální firma, ale fungujeme tady v Praze, v Česku a měli bychom trhu něco vrátit – být lokálně zapojeni.

EURO: Jak pro bono agendu organizujete, kdo se o ni ve vašich kancelářích stará?

Podpořenou organizací se nakonec stala nadace Pink Bubble podporující děti a mládež s onkologickým onemocněním.

O autorovi| Václav Drchal, drchal@mf.cz

  • Našli jste v článku chybu?