Společnost Mafra, patřící do koncernu Agrofert, převezme v Česku a na Slovensku vydavatelství Bauer Media. Dohodla se na tom s německou společností Bauer Media Group. Cenu obchodu firmy nezveřejnily, převzetí musí schválit Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.
Bauer Media v Česku vydává časopisy pro ženy, programové časopisy, časopisy o životním stylu, bulvární časopisy a také časopisy v dalších segmentech jako například křížovky a motoristické časopisy. Do jeho portfolia patří 30 časopisů, jsou mezi nimi například tituly Rytmus života, Cosmopolitan, Chvilka pro tebe nebo Žena a život. Loni podle své výroční zprávy prodala firma společně se svou dceřinou společností Bauer Media Praha více než 43 milionů výtisků auditovaných časopisů, které si četlo 3,4 milionu lidí. Firma byla loni ve 152milionovém zisku s čistým obratem 702 milionů korun.
„Jsme potěšení, že můžeme připojit tituly vydávané společností Bauer do našeho portfolia a rovněž i přivítat v našem týmu novináře, díky kterým tyto tituly vznikají. Nadcházející vlastnická změna by neměla mít dopad na běžné provozní fungování jednotlivých titulů a práci lidí, kteří je tvoří,“ uvedl předseda představenstva Mafry Štěpán Košík.
Součástí obchodu nejsou rádiové projekty Bauer Media na Slovensku, tedy Rádio Expres, a NetBrokers Holding v obou zemích.
Přečtěte si esej o stavu české žurnalistiky:
Zmrzačený hlídací pes
Mafra je podle člena představenstva Bauer Media Group Jörga Hausendorfa ideálním vlastníkem titulů skupiny. Za rozhodnutím o prodeji Bauer Media je záměr skupiny zaměřit se na trhy, kde patří mezi vedoucí hráče. „Na trzích anebo v rámci tržních segmentů, na kterých nepatří Bauer Media Group mezi tržní lídry, skupina zvažuje své strategické možnosti, což může rovněž zahrnovat divestice, které ovšem skupina plánuje provést pouze v případě výhodných finančních podmínek. V kontextu výše uvedeného další změny týkající se portfolia Bauer Media Group proběhnou v následujících letech,“ dodaly společnosti v tiskové zprávě.
„Do rozhodnutí ze strany Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže nebudeme věc nad rámec tiskové zprávy komentovat,“ dodala ředitelka corporate affairs v Mafře Miloslava Nováková.
Podle mediálního experta Jana Potůčka dává akvizice pro Mafru smysl. „Je to upevňování pozice na tiskovém trhu, zároveň posilování u cílové skupiny, která by se dala charakterizovat jako voliči nebo sympatizanti hnutí ANO,“ řekl. Další podobně velké akvizice na českém trhu neočekává. Spíš se podle něj budou rozprodávat jednotlivé tituly a velcí hráči budou pohlcovat malé, zejména na internetu.
Mafra vydává například deníky Lidové noviny nebo deník Dnes a provozuje také weby Lidovky.cz a iDnes.cz. Majitelem Agrofertu byl současný premiér Andrej Babiš (ANO), loni v únoru jej převedl do svěřenských fondů.
Dále čtěte: