Menu Zavřít

Air France reaguje na nižší tržby. Vytvoří nízkonákladovou společnost

3. 11. 2016
Autor: Profimedia.cz

Francouzsko-nizozemská letecká společnost Air France-KLM plánuje vytvořit novou dceřinou firmu, která by fungovala s nižšími náklady. Firma tak podle svých slov chce lépe konkurovat aerolinkám ze zemí kolem Perského zálivu, zlepšit hospodaření a znovu být lídrem trhu. Firmě v posledních letech uškodily spory se zaměstnanci, zejména pak časté stávky personálu Air France.

Nová společnost zatím nemá název. Příští rok by měla začít poskytovat lety na střední vzdálenosti a v roce 2018 i lety dálkové včetně dovolenkových. Ačkoliv má nový podnik fungovat s nižšími náklady, typická nízkonákladová společnost to podle managementu nebude.

Piloti Air France budou do nového podniku převedeni na dobrovolné bázi, uvedla dnes podle agentury AFP firma. Nový podnik by měl mít do roku 2020 k dispozici flotilu deseti letadel pro dálkové lety.

Ředitel Jean-Marc Janaillac zároveň reaguje na nejistý globální výhled a na zhoršení pozice Francie jako destinace po teroristických útocích. Růstové možnosti firma spatřuje na trzích jihovýchodní Asie.

Air France-KLM o nové strategii informovala společně s výsledky hospodaření za třetí čtvrtletí. Ty byly zhruba v souladu s očekáváním a potvrdily, že podnik se po vlně teroristických útoků dál potýká s poklesem tržeb. Turisté zejména z USA a z asijských zemí totiž nyní méně cestují do Francie, která je pro Air France-KLM klíčová.

Akcie Air France-KLM v reakci na výsledky hospodaření klesly asi o čtyři procenta, později ale díky nastíněné strategii ztráty smazaly a naopak asi čtyři procenta přidávaly.


Ze sektoru byznysu a letecké dopravy si přečtěte více:

Konec jedné éry: Boeing 747 KLM naposled zahřmí nad legendární Maho Beach

Airbus dodal už 10 tisíc letadel. Jubilantem je A350 pro Singapore Airlines

MMF24

Propadák A380. Obří Airbus kupují jen Emirates

Boeing 747 KLM nad Maho Beach. Foto: alljengi, CC 2.0


  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).