Menu Zavřít

Airbnb plánuje další růst i navzdory stupňujícím se regulacím. Prostoru pro expanzi je stále dost, tvrdí firma

Dnes
Doba čtení: 4 minuty
Autor: Depositphotos
  • Společnost Airbnb nabízející krátkodobé ubytování v soukromí chce výrazně expandovat v několika turisticky atraktivních zemích
  • Kvůli stále intenzivnějším regulacím to ale firma bude mít o mnoho těžší než v minulosti. Řešením by tedy mohlo být více se zaměřit na menší města a venkov
  • S expanzí mají Airbnb pomoci také větší investice do propagace na sociálních sítích, zavedení nových platebních metod nebo zlepšení vyhledávání ubytování dle požadavků turistů

Větší množství odpadků, zvýšený hluk v nočních hodinách, a především nárůst cen nájmů i samotných bytů. To jsou jedny z hlavních skutečností, které obyvatelé velkých světových metropolí vytýkají platformám poskytujícím krátkodobé ubytování, z nichž bezpochyby tou nejznámější je Airbnb. Mnohá nejvíce zasažená města jako Barcelona, New York, Paříž či Londýn už kvůli tomu zavedla nebo plánují zavedení přísných regulací, jež mají rostoucí odvětví výrazně omezit.

I přes to všechno je ale vedení americké společnosti ohledně své budoucnosti velmi optimistické, přičemž podle Business Insideru chce dokonce zahájit velkou expanzi, která se má zaměřit hned na několik zemí najednou. V Severní a Jižní Americe má jít o Mexiko a Brazílii, v Asii pak o Japonsko, Indii, Jižní Koreu a Čínu, zatímco v Evropě se hodlá Airbnb zaměřit především na Německo, Itálii a Španělsko.

Outstream Placeholder

Všechny zmíněné země podle obchodního ředitele společnosti Davea Stephensona spojuje skutečnost, že podíl platformy na celkovém množství peněz utracených za ubytování je nižší, než by měl být. Za čímž údajně stojí zejména menší nabídka bytů. 

Ostatně, v globálním měřítku má Airbnb zhruba osm milionů aktivních nabídek ubytování, zatímco hotelových pokojů je po světě více než jednou tolik. Hlavním cílem americké firmy proto je, aby se zmíněný nepoměr v následujících letech co nejrychleji změnil. Prostoru pro takový růst je podle Stephensonova názoru ještě dost.

Regulace můžou být příležitostí

Nárůst počtu ubytování nabízených přes Airbnb rozhodně není neproveditelný. Vzhledem k současné situaci na trhu a již zmíněným regulacím se ale bude jednat o poměrně složitý oříšek. Na druhou stranu, jak upozorňuje expert na odvětví turistického ruchu Murray Cox, celostátní zákony i městské vyhlášky mohou pro společnost stejně tak i představovat dobrou příležitost.

Jak konkrétně? Například tak, že pokud třeba pařížská radnice zavede regulace, může firma expandovat do okolních měst nebo jiných venkovských částí Francie, kde podobná omezení neplatí nebo jsou podstatně menší. „Co se týče klíčového trhu Airbnb ve velkých městech, aktuálně většinou buď nemohou růst, nebo dokonce spíše upadají. Jediný způsob, jak si mohou udržet své příjmy a dále expandovat, je prosadit se na jiných trzích,“ uvedl Cox z analytické společnosti Inside Airbnb, která se zabývá dopadem zmíněné platformy na místa, v nichž působí.

Je s večírky v Airbnb již skutečně amen? Na potenciální narušitele nočního klidu si nyní posvítí umělá inteligence
Přečtěte si také:

Je s večírky v Airbnb již skutečně amen? Na potenciální narušitele nočního klidu si nyní posvítí umělá inteligence

Pro její další růst je klíčové také to, že právě v důsledku stupňujících se regulací firma začíná spolupracovat s úřady v místech, kde to má takříkajíc nahnuté, nebo právě kam chce brzy více expandovat. „Opravdu vítáme rozumnou regulaci, protože pokud se správně nastaví, může fungovat docela dobře,“ nechal se slyšet Stephenson. Airbnb navíc podle něj může spolupracováním s úřady ušetřit i značné množství peněz, které jinak musí vynakládat na implementaci jednotlivých změn zákonů a vyhlášek.

Mladí lidé nelpí na hotelech

Expanzi Airbnb rozhodně nestojí v cestě jen státní regulace. Další klíčovou skutečností bude, zda se firmě podaří přesvědčit dostatečný počet lidí, aby jejích služeb využili. V určitých zemích představuje problém třeba skutečnost, že ubytovat cizince ve vlastní domě není přijatelné z hlediska místní kultury a zvyků.

Velkou konkurencí jsou pak pro platformu nejen klasické hotely, nýbrž i podobně fungující společnosti nabízející ubytování v soukromí, jež na některých trzích působí – třeba čínská Tujia. I přes jejich existenci je generální ředitel Airbnb Brian Chesky přesvědčen, že společnost může získat srdce lidí prakticky v jakémkoliv místě.

Od Airbnb čeká luxus málokdo. Opak je ale pravdou, nejdražší pronájmy ocení i velmi nároční zákazníci
Přečtěte si také:

Od Airbnb čeká luxus málokdo. Opak je ale pravdou, nejdražší pronájmy ocení i velmi nároční zákazníci

„Jakmile se o něm lidé dozví, Airbnb má skvělou odezvu téměř všude. Třeba v Asii nám pomáhá fakt, že tamní cestovatelská populace je mladší, nelpí tolik na ubytování v hotelech a je velmi aktivní na sociálních sítích. A právě na sociálních sítích jsme nyní mnohem aktivnější než konkurence, takže ohledně naší budoucnosti v Asii jsem skutečně velmi optimistický,“ shrnul Chesky.

bitcoin školení listopad 24

Kde je nejbližší onsen?

Kromě větší aktivity na sociálních sítích chce Airbnb další uživatele nalákat i s pomocí rozsáhlého marketingu. Třeba letos na podzim spustila firma v Japonsku velkou kampaň, která láká tamní mladé cestovatele k podniknutí víkendových výletů do různých lokalit napříč celou ostrovní zemí. Fotografie na internetu a reklamních plakátech zobrazují rodiny cestující do elegantních a moderních chat v zalesněných oblastech, kde následně zpívají karaoke.

Vedle reklam se ale Airbnb stále více soustředí i na to, aby uživatelům v jednotlivých zemích přizpůsobilo své funkce. Společnost tak na platformu v poslední době přidala desítky nových platebních možností, jako je služba KaKao Pay v Jižní Koreji nebo Vipps v Norsku. Z podobného důvodu pak byla v Japonsku do vyhledávání ubytování přidána informace o nejbližších onsenech, což jsou tamní venkovní horké prameny, které se ze strany turistů těší velké popularitě. Oba kroky možná na první pohled nepůsobí příliš významně, podle platformy ale vedou k tomu, že celá služba je mnohem atraktivnější.

  • Našli jste v článku chybu?