Menu Zavřít

Akce Aktivace

24. 5. 2002
Autor: Euro.cz

Středočeská plynárenská

PRAHA (rů) – Středočeská plynárenská (STP) věří, že nyní přesvědčí další zákazníky, aby začali topit zemním plynem. Její marketingová akce se jmenuje Aktivace a chce přivést plyn do téměř osmi tisíc instalovaných, leč nevyužívaných přípojek. Ceny plynu letos klesly, a vedení firmy se proto domnívá, že akce bude úspěšná. „Chceme využít současné stabilizace cen k získání nových, dosud váhajících zákazníků,“ říká generální ředitel Miloš Kebrdle. STP pro ně připravila seznam místních firem, na které se mohou obrátit s žádostí o instalaci plynových rozvodů a příslušného zařízení. Ještě větší motivací má být kupon s desetiprocentní slevou na tyto práce. Středočeský dodavatel plynu si od akce slibuje, že ve svém regionu sníží dosud velmi nepříznivý ukazatel efektivnosti plynofikace. „Jsou obce, v nichž přivedený plyn využívá až sedmdesát procent obyvatel, ale máme i takové, kde je jich méně než šedesát procent,“ říká obchodní ředitel Miloš Houzar. Mnohé přípojky byly vybudovány v minulých letech s pomocí státních dotací, ale lidé je nezačali využívat, protože byl plyn výrazně dražší než tuhá paliva. „Když se rozhoduje o plynofikaci obce, lidé většinou souhlasí s přípojkou, protože vědí, že se tím v každém případě zvýší hodnota jejich nemovitosti. Pro efektivitu naší firmy je však důležité, aby takových přípojek na sklad bylo co nejméně,“ vysvětluje Kebrdle. Středočeská plynárenská hospodaří v regionu, který zatím nemá příliš hustou plynárenskou síť. Vloni připojila 57 obcí, a prodej plynu tím zvýšila o 8,4 procenta. Ve středních Čechách zásobuje plynem téměř tři sta obcí a tento počet chce v příštích letech rozšíšit na 500. Firma vloni zvýšila hrubý zisk na 204 milionů korun, což je téměř o devět procent více než v předchozím roce. Letos počítá se ziskem 277 milionů korun.

  • Našli jste v článku chybu?