Německý Volkswagen, jehož model Golf září na automobilovém nebi už pětadvacet let, útočí letos na trh s akční verzí nazvanou Generation. Ta má tři základní karosářské varianty: tří a pětidveřový hatchback a kombi Variant. Pod kapotu těchto vozů výrobce montuje zážehový čtyřválec s objemem 1,6 litru a výkonem 74 kilowattů, kterému bude s náběhem vozů nového modelového ročníku alternovat i jeho výkonnější šestnáctiventilová verze se 77 kilowatty. Příznivci vznětových motorů mohou volit již osvědčený turbodiesel s přímým vstřikováním 1.9 TDI, který má výkon 66 kilowattů. Základní cena Golfu Generation se slabším benzinovým motorem činí 478 tisíc korun.
Bývá zvykem, že akční varianta si v základní ceně přináší bohatou výbavu. Ne–jinak je tomu u nejnovějšího Golfu. Je vybaven například dvojicí airbagů, systémem ABS, tónovanými skly, metalickým lakem nebo šestnáctipalcovými koly z lehkých slitin speciálního designu Le Castellet. Sportovní nádech podtrhují anatomicky tvarovaná a výškově nastavitelná přední sedadla a soutěžní tříramenný volant. Přitom výrobce pamatuje i na pohodlí, takže vůz má i centrální zamykání, elektrické ovládání všech oken nebo elektricky seřiditelná a vyhřívaná zpětná zrcátka.
Při nastupování do Golfu překvapí dostatek prostoru na zadních sedadlech. Je tam více místa pro nohy než třeba ve Škodě Octavia. Tuhý, ale komfortně laděný podvozek zajišťuje výbornou stabilitu a bezpečnou jízdu v zatáčkách. Slušná je i spotřeba. Při testu v městském provozu se pohybovala pod osmi litry na sto kilometrů jízdy. O něco horší je výhled dozadu při couvání, brzdy jsou na automobil střední třídy snad až příliš ostré. Na závěr jedna zajímavost: za čtvrtstoletí se prodalo zhruba devatenáct milionů vozů Golf. Tím se model dotahuje na koncernového rekordmana VW Brouk, kterého se prodalo jen o dva miliony kusů více.