ÚAMK kvůli sporům s ministerstvem přijde o příjmy z prodeje dálničních známek
PRAHA (rek) - Ministerstvo financí se stále nedohodlo s Ústředním automotoklubem (ÚAMK) na prodeji dálničních kupónů motoristům. Komunikace mezi oběma subjekty je údajně na bodu mrazu. Ministerstvo už od loňského prosince čeká na vyjádření policie, zda při odvádění peněz za prodej dálničních kuponů porušil, či neporušil ÚAMK zákon. Ústřední automotoklub příjem z prodeje dálničních známek ze svých letošních plánů vyškrtl.
Licenci na distribuci letošních kuponů mají pouze ABA a Česká pošta. Pošta operativně vybočila z vyjetých kolejí a kromě prodeje kuponů u přepážek najala i privátní firmy - německý Lekkerland a tuzemskou MTX. Lekkerland má uzavřené smlouvy s klíčovými petrolejářskými firmami, jako je Shell, OMV nebo Benzina, a zásobuje shopy jejich čerpacích stanic. Letos do svého nabídkového listu přidal i kupony. Společnost MTX vyplnila zbývající skuliny v distribuční síti. „Na přelomu roku to byl obrovský boom,“ potvrdil většinový vlastník MTX Petr Bold.
Ministerstvo financí odhaduje letošní příjem z prodeje dálničních známek na 2,3 miliardy korun. ÚAMK plánoval, že prodá kupony zhruba za miliardu, ABA za 0,8 miliardy korun a Česká pošta za půl miliardy. Předběžné výsledky napovídají, že o miliardu tržeb plánovanou pro ÚAMK se podělily Česká pošta a ABA téměř rovným dílem.