Dálnice se přiblíží Zlínu Stavbaři zahájí ještě letos výstavbu další části dálnice D1 na území Zlínského kraje. Jde o více než 11 kilometrů dlouhý úsek mezi východním okrajem Kroměříže a Říkovicemi na Přerovsku v Olomouckém kraji. Náklady na výstavbu úseku se pohybují kolem 6,5 miliardy korun.
Součástí stavby je mimo jiné i křižovatka dálnice s připravovanými rychlostními komunikacemi R55 a R49 u Hulína. Ve Zlínském kraji se nyní dálnice D1 staví na dvou místech. Již v únoru 2005 sta-
vební firmy zahájily stavbu na zhruba tříkilometrovém úseku u Kroměříže, který vytvoří dálniční obchvat města. Loni v květnu pak začaly práce na úseku dálnice mezi Kojetínem a západním okrajem Kroměříže. Jeho délka činí čtyři kilometry.
Červenohorské sedlo je opět průjezdné Silnice přes Červenohorské sedlo, která je hlavní spojnicí Šumperska a Jesenicka, bude na začátku listopadu opět průjezdná. Úsek ze sedla na jesenickou stranu silničáři uzavřeli 2. dubna kvůli opravě místní vozovky. Rekonstrukci Ředitelství silnic a dálnic zahájilo loni, poslední etapa oprav se uskuteční příští rok. Letošní fáze rekonstrukce skončí v závěru října tak, aby Červenohorské sedlo, které je vyhledávaným lyžařským střediskem Jeseníků, bylo přes zimu otevřené. Celkové náklady rekonstrukce činí více než 650 milionů korun. R52 možná povede jinou trasou
Pro rychlostní komunikaci z Brna směrem na Vídeň se možná bude hledat nová trasa. Ochránci přírody zjistili, že v trase silnice přes Mikulov leží slanisko, tedy ekologicky cenné území se slanomilnými rostlinami. Agentura ochrany přírody a krajiny ČR proto požádala o to, aby se lokalita dodatečně dostala na seznam evropsky cenných území Natura 2000.
Žádost agentury posoudí vláda. Jihomoravský kraj schválil text dopisu premiérovi, kde proti zařazení lokality do seznamu Natura protestuje. Kdyby se území dostalo na seznam Natura, silnice by přes něj nesměla vést. Byť minimální změna trasy by však stavbu silnice de facto zablokovala.