reality
Ještě minulý týden konkurence, od začátku června kolegové. Značka King Sturge po týdnu od oznámení akvizice zaniká a působí už jen jako Jones Lang LaSalle. Za převzetí 42 evropských kanceláří a jedné hongkongské pobočky King Sturge zaplatí Jones Lang LaSalle 319 milionů dolarů, a posílí tím především své postavení na starém kontinentu. Silným hráčem se stává firma s 2700 zaměstnanci ve 34 kancelářích především ve Velké Británii. Zatímco Jones Lang LaSalle si držela pozice v pronájmech a investicích v Londýně, v regionálních městech se dokázala více etablovat King Sturge.
„Fúze nám umožňuje posílit naši pozici v průmyslu a logistice, v property managementu, na rezidenčním trhu a v oceňování nemovitostí. Navíc budeme mít větší možnost pokrýt regionální města, a stát se tak jedničkou i na slovenském trhu, na kterém jsme zatím fyzicky neoperovali,“ komentuje význam akvizice pro střední Evropu Tewfik Sabongui, generální ředitel společnosti Jones Lang LaSalle pro Českou republiku a Slovensko.
Obě firmy měly na tuzemském trhu zhruba stejnou pozici. Společnost King Sturge neoperovala v segmentu retailu, na druhou stranu byla aktivnější v rezidenční oblasti. Každá z firem zaměstnávala v Česku zhruba čtyřicítku expertů. „Nyní je předčasné spekulovat o redukci. V případě duplikací pozic se budeme muset strategicky rozhodnout, jak nejlépe situaci vyřešit, abychom minimalizovali negativní dopad. Souhlasím ale, že ve vedení jednotlivých oddělení nemohou být dva lidé zároveň, a proto vždy pečlivě vybereme osobu, která je nejschopnější v daném oboru,“ tvrdí Tewfik Sabongui. Firmy však měly v Česku poměrně odlišné portfolio klientů, proto by se mohly částečně doplňovat.