Menu Zavřít

Aleš Borovan: Kavky, pat a filmový mat

5. 10. 2012
Autor: Profimedia.cz

První rok ve funkci oslavil ředitel České televize Petr Dvořák. Co se povedlo: úspory, zejména ve výstavbě nového studia v Brně, rozhýbání tvůrčích skupin, přilákání nových talentů na Kavčí hory (například seriál České století), svěží akvizice pro programové schéma ČT2.

Co se nepovedlo: trvající přezaměstnanost ČT, bobtnání veřejnoprávní stanice, další zákulisní hry. Ani třetí pokus během jednoho měsíce, který měl vyřešit pat na televizním trhu, nepřinesl kýžené výsledky.

Zamotanou situaci kolem dvojího měření televizní sledovanosti tak má vyřešit další valná hromada Asociace televizních organizací (ATO), svolaná na půlku října. Čím dál víc je ale jasné, že Nova se dostává na stále tenčí led. Novácké měření podle všeho neodstartuje v lednu 2013, takže komerční jednička bude muset i v příštím roce spoléhat na data nechtěného Mediaresearchu. Zbytek ATO si navíc pohrává s myšlenkou Novu prostě vyloučit. Buď jak buď, trhu hrozí nepříjemný chaos.


Čtěte také:

Pro ČT budou pracovat Dvořákovi lobbisté

ČT vypisuje nový tendr na prodej reklamy

WT100

Spory televizí blokují miliardový trh reklamy


Trápení českého filmu pokračuje i letos. Na jedné straně tu máme pár světlých výjimek typu Polski film, Ve stínu nebo s přimhouřenýma očima Čtyři slunce. A pak tady je kopec snímků typu Poslední výkřik, Láska je láska, Můj vysvlečenej deník, Svatá čtveřice nebo Konfident, které české diváky vehementně přesvědčují, že podpora domácí kinematografie z veřejných peněz je nesmyslná věc. Tohle kinematografický zákon nezlomí, teď se musí snažit sami umělci.

  • Našli jste v článku chybu?