Více než 1500 klientů Allianz pojišťovny, kteří byli poškozeni letními povodněmi, již obdrželo úplné pojistné plnění. Většinou se jednalo o soukromé osoby, protože likvidace pojistných událostí u firemních klientů je náročnější. Allianz tak ukončila polovinu z odhadovaného počtu 3000 škod.
Více než 1500 klientů Allianz pojišťovny, kteří byli poškozeni letními povodněmi, již obdrželo úplné pojistné plnění. Většinou se jednalo o soukromé osoby, protože likvidace pojistných událostí u firemních klientů je náročnější.
Allianz tak ukončila polovinu z odhadovaného počtu 3000 škod. Celkovou výši škod Allianz odhaduje na 3,5 miliardy Kč. Allianz svým klientům celkově vyplatila přes 800 milionů Kč, z toho dvě třetiny obdrželi podnikatelé a firemní klienti, jednu třetinu soukromé osoby. „Právě v případě pojištění domácností postupujeme s maximální vstřícností a snažíme se co nejrychleji vyplatit úplné pojistné plnění, tedy plnou částku pojistného plnění při uzavření pojistného případu. Ostatním klientům poskytujeme zálohy ve výši až 50 % z celkového pojistného plnění. Poněkud složitější je výplata plnění u průmyslových klientů. Stanovení rozsahu škod je časově náročnější, proto našim klientům prozatím vyplácíme zálohy“, řekl Jiří Charypar, místopředseda představenstva Allianz pojišťovny.
Češi si pomalu uvědomují význam životního pojištění
Celkové předepsané pojistné za tři čtvrtletí roku 2002 dosáhlo částky 6,01 miliardy Kč, což je o 10 % více než za stejné období v loňském roce. V oblasti neživotního pojištění vykázala Allianz nárůst o 12 %. Celkové předepsané pojistné dosáhlo výše 5,08 miliardy Kč, oproti 4,54 miliardy za stejné období v roce 2001. Nejvýznamnější nárůst zaznamenala v oblasti pojištění průmyslu (58 %) a podnikatelů (35 %), velmi výrazně rostlo také pojištění majetku soukromých osob (o 28 %). U životního pojištění Allianz pojišťovna zaznamenala mírnější nárůst, celkem o 3, 3 %. Předepsané pojistné dosáhlo v letošním roce celkové výše 0,93 miliardy Kč, ve stejném období loňského roku to bylo 0,90 miliardy Kč. “ Češi si pomalu uvědomují význam životního pojištění. Úroveň propojištěnosti v ČR je však stále ještě nízká, růst prozatím není tak rychlý, jak se očekávalo,“ poznamenal Miroslav Tacl, předseda představenstva Allianz pojišťovny. Celoroční hospodářské výsledky Allianz pojišťovny budou významnou měrou ovlivněny letošními povodněmi. K nim se v průběhu října připojila vichřice, která také zasáhla značné území ČR a způsobila velké hmotné škody. Tyto živelné události si vyžádají velké finanční plnění od pojišťoven a následně i zajišťoven. „V letošním roce nemůžeme očekávat, že se bude hospodářský výsledek Allianz pojišťovny pohybovat v černých číslech. Naší prioritou je rychlé a odpovídající plnění škod, které vznikly našim klientům. Jestli za to zaplatíme daň, že nebudeme jeden rok vykazovat zisk, nebudeme toho litovat. Předpokládáme ale, že v dalších letech se k ziskovosti vrátíme“, zhodnotil výhledy na konec roku Miroslav Tacl.