PRAHA – Nissan Almera Tino, navržený a vyráběný v Evropě, se začal prodávat i v České republice. Jedná se o nováčka v rychle rostoucím segmentu rodin–ných velkoprostorových vozů, takzvaných kompaktních MPV. Podle výrobce je to ryze víceúčelový automobil, určený ke splnění nároků mladých rodin a lidí
s aktivním životním stylem.
Nová Almera Tino má reprezentovat nejnovější kapitolu v modernizaci evropské modelové řady japonského Nissanu
- nové přístupy k designu, nový styl, praktičnost, flexibilitu a potěšení z jízdy. Tomu odpovídá například množství přihrádek, včetně vyjímatelných košíků v podlaze umístěných před zadními sedadly, solidní viditelnost ze zadních míst nebo záchytný systém ISOFIX pro bezpečné upevnění dětských autosedaček.
Almera Tino vychází ze starší sesterské Almery, s níž sdílí zavěšení kol, podvozkovou platformu i vyspělé motory. Po dvojici hatchbacků a sedanu je čtvrtým automobilem modelové řady Almera. Stejně jako hatchbacky (a od léta i sedan) se vyrábí v Evropě, ale na rozdíl od sesterských verzí z britského Sunderlandu ve španělské továrně Nissanu. Tino je stejně jako Almera postavená na první globální MS platformě Nissanu. Používá výrazně upravený podvozek Almery – tedy zavěšení MacPherson vpředu a víceprvkové zavěšení multilink vzadu, což má automobilu zabezpečit excelentní ovladatelnost a jízdní komfort.
Trojice motorů zahrnuje nejsilnější turbodiesel ve své třídě a dvojici výkonných zážehových čtyřválců. Silnější dvoulitr je navíc standardně dodávaný spolu se samočinnou kontinuální převodovkou Nissan Hypertronic CVT. Všechny tři motory s přehledem už dnes splňují emisní normy, které začnou v Evropě platit teprve od roku 2005.
Motory s obsahem 1,8 a 2,0 litru vyrábí Nissan v britské motorárně v Sunderlandu, což je údajně automobilka s nejvyšší produktivitou práce v Evropě. A turbodiesel s přímým vstřikováním paliva se vyrábí v Madridu v továrně Cuatro Vientos, zatímco samotná montáž Almery Tino probíhá v barcelonské továrně Nissan Motor Iberica. Investice do rozběhu výroby Tina dosáhla ve Španělsku celkem 200 milionů eur.
Co se týče interiéru, předností Almery Tino je pětice sedaček, které lze uspořádat do 24 různých konfigurací. Uvnitř najde zájemce na dvě desítky úložných prostor dimenzovaných specificky pro předměty, které s sebou lidé v autech nejčastěji převážejí. Tino se také pyšní jedním z největších zavazadlových prostorů ve své třídě.
Do standardní výbavy Tina na českém trhu patří klimatizace, čelní a boční
skla s omezeným prostupem tepla nebo vyspělá integrovaná audiosouprava s ovládáním na volantu, zajištěná proti odcizení propojením s imobilizérem motoru.