Test
Zájemci o kombík střední třídy dostali ke zvážení jednu zajímavou alternativu k octavii combi. Jestliže mladoboleslavská firma prodává dlouhé octavie až o sto tisíc korun dráže než krátké verze, u naftového Peugeotu 307 je třeba za delší variantu připlatit jen o třicet tisíc korun víc než u hatchbacku. Za tyto peníze lze pořídit navíc deset centimetrů rozvoru, přes tři centimetry výšky a víc než dvacet centimetrů délky.
Francouzský kombík přitom nabízí ve srovnání s českou konkurencí uvnitř více místa. Srovnatelná octavia je o bezmála deset centimetrů nižší a má o 268 milimetrů kratší rozvor. Dost místa je díky prodloužené střeše také vzadu nad hlavou. Zavazadlový prostor breaku narostl oproti hatchbacku z 0,420 krychlového metru na solidních 0,594 m3 (Octavia Combi má 0,548 m3). Přínosem je nízká nakládací hrana a dvě odkládací schránky skryté v podlaze za zadními sedadly. Dílenské zpracování je na úrovni stejně jako odhlučnění interiéru a utlumení přední nápravy.
Dieselový čtyřválec HDI s turbodmychadlem a výkonem 66 kilowattů ale není na závodění. Je poměrně líný, nejde moc dobře odspodu a je potřeba ho držet ve vysokých otáčkách. Z nuly na sto kilometrech v hodině je až za 13,1 sekundy. Velkou výhodou je ovšem spotřeba. Sto kilometrů ujede za průměrných 5,4 litru nafty, alespoň podle tabulek. Při testování jsme s ním v mrazivém počasí jezdili za šest až sedm litrů, při teplotách pod nulou se musí u čerpadla sahat do kapsy hlouběji. Peugeot 307 Break s dieselovým dvoulitrem je každopádně z hlediska spotřebitele zajímavá konkurence k Octavii combi, která ve srovnatelném provedení Ambiente s turbodieselem o objemu 1,9 litru vyjde o 8900 korun dráže.
Peugeot 307 Break XR 2.0 HDI
Motor: vznětový čtyřválec
Zdvihový objem 1997 cm3
Nejvyšší výkon 66 kW
Převodovka manuální pětistupňová
Zavazadlový prostor 0,594/1,539 m3
Maximální rychlost 174 km/h
Spotřeba 5,4 l na 100 km
Cena 530 000 Kč