Společnost Skip Pay má za sebou další úspěšný rok. Loni službu pravidelně používalo přes 130 tisíc českých domácností, tedy o třetinu více než v roce 2021. Celkový počet registrovaných klientů vzrostl na 420 tisíc, dohromady pak meziročně realizovali téměř čtyřikrát tolik odložených plateb, převodů, výběrů nebo investic co předloni. Hodnota transakcí skrz Skip Pay mezitím poprvé přesáhla jednu miliardu korun, což ve srovnání s předloňskými objemy značí nárůst o více než 340 procent.
Výrazný růst počtu transakcí přitom přišel v roce, kdy se celá tuzemská e-commerce potýkala s historicky prvním meziročním propadem o zhruba 10 procent. Podle ředitele Skip Pay Richarda Kotrlíka službě značně pomohla snaha e-shopů nepřijít o zákazníky a zvýšit s pomocí odložených plateb míru dokončených nákupů.
Využíváte během nakupování na internetu služeb nabízejících možnost odložené platby?
„Podobně jako v koronavirových letech jsme se opět přesvědčili, že jakmile se v rámci e-commerce objeví turbulence, odložená platba většinou dokáže najít odpověď. Do jisté míry se dá tedy říci, že našim službám nepříznivá situace naopak pomohla ještě víc vyniknout,“ zmiňuje Kotrlík, podle něhož mnohé domácnosti začaly loni chytřeji hospodařit s penězi a každodenními náklady.
Skip Pay už slouží téměř ke všemu
Úspěch služby dokládají i další výsledky. Skoro 60 procent klientů začalo Skip Pay využívat pravidelně jako hlavní platební metodu. Tedy nejen k nákupům spotřebního zboží, ale také k úhradě služeb, nájmu, energií nebo dalších pravidelných výdajů. Zákazníci si pak oblíbili i virtuální kartu či možnost vybírat bez poplatku z bankomatů v Česku a zahraničí.
„Vloni jsme se definitivně posunuli z roviny poskytovatele odložených plateb do role nástroje, který celkově pomáhá domácnostem s hospodařením. A většina nových klientů nás již takto vnímá. Tedy jako službu, s níž chtějí pokrýt v podstatě všechny běžné platby a svůj hlavní bankovní účet si nechat jen na ty specifické,“ vysvětluje Kotrlík.
Výraznou změnu vnímá také jeden z hlavních investorů, společnost ČSOB. „Díky Skip Pay se nám podařilo úspěšně rozvíjet koncept chytrého placení, jež přinesl jednoduché, komfortní a bezpečné řešení každodenních transakcí. Zároveň je to ale způsob, který je maximálně férový vůči zákazníkovi, například díky možnosti nabídnout jako bezplatný benefit k nákupům pojištění a prodlouženou záruku přes ČSOB Pojišťovnu,“ uvádí Michaela Bauer, členka představenstva ČSOB zodpovědná za technologie a inovace.
Službu ocení i e-shopy
Skip Pay v loňském roce přinesl rovněž inovace pro své byznysové partnery, kterých je nyní přes 13 tisíc. Došlo například k zavedení takzvaného nákupu na třetinu, tedy platby za zboží ve třech po sobě jdoucích splátkách bez jakéhokoliv navýšení. Tuto metodu by měli ocenit především obchodníci s dražším zbožím, jako je sportovní výbava, elektronika, bílá technika nebo nábytek. Pilotní provoz jasně ukázal, že rozložené platby mají šanci násobně zvedat míru dokončení nákupu, a tedy přilákat nové zákazníky.
Další žádanou inovací je pak unikátní systém pro vracení nevhodně zvoleného zboží. Čas nutný k realizaci vratky se díky němu snížil na pouhou čtvrtinu, a díky synergii s logistickými partnery se daří ušetřit asi 75 procent obvyklých nákladů. Za půl roku spolupráce takto e-shopy uspořily už stovky tisíc korun. „Na jedné straně známe dokonale zákazníka, protože většina z nich využívá naše služby dlouhodobě a pravidelně. Na straně druhéznáme e-shopy a víme, na čem ztrácejí peníze. A jsme schopni toto zásadní know-how v našich produktech propojit dohromady,“ zmiňuje Kotrlík.
V letošním roce chce Skip Pay pokračovat v růstu, a to jak v objemu transakcí, tak i v počtu klientů: „Odložené platby nabízí zákazníkům velké výhody. Za několik let se budeme určitě divit, že nakupování online někdy fungovalo jinak. Zákazníci totiž budou chtít zaplatit až v momentě, kdy si zboží v klidu prohlédnou a ujistí se, že jsou s ním spokojení. Unikátní výhody Skip Pay navíc chceme rozšířit na všechny platby, nejen ty onlinové.“