Největší tuzemský internetový obchod Alza.cz zvýšil v roce 2017 zisk o čtvrtinu na 808 milionů korun. Tržby podle dřívějších informací stouply o pětinu na rekordních téměř 21 miliard korun.
Obchod v roce 2017 obsloužil přes 2,9 milionu zákazníků a odbavil přes 7,9 milionu objednávek. V Česku dosáhl růst počtu zákazníků 17,9 procenta, na Slovensku 19,5 procenta a v celé EU 80 procent. Největším zahraničním trhem se stalo Maďarsko.
Alza.cz na konci loňského roku otevřela v Praze třetí prodejnu bez prodavačů. Umístěna je ve vestibulu stanice metra Můstek. Spustila také vlastní privátní značku v sortimentu IT a elektro příslušenství AlzaPower. V nabídce je kolem stovky produktů, jako například nabíječky, baterie a kabely.
Alza.cz prodává na 26 trzích EU, má 1500 zaměstnanců. Předsedou představenstva a zakladatelem e-shopu je Aleš Zavoral. Alzu.cz vlastní skupina investorů, kteří ji ovládají přes holdingovou společnost L.S. Investments Limited se sídlem na Kypru.
Čekání na rekord: online nákupům propadá stále více Čechů
Mezi největší internetové obchody v Česku patří dále Mall.cz, Notino.cz, CZC.cz či Kasa.cz. Například společnost Sully System, která zastřešuje e-shopy Mall Group a další e-commerce aktivity, dosáhla ve finančním roce 2016/2017 konsolidovaných čistých tržeb osm miliard korun a měla ztrátu 872 milionů korun.
Tržby tuzemských internetových obchodů stouply loni meziročně o 17 procent na 135 miliard korun, vyplývá z údajů srovnávače cen Heureka.cz a Asociace pro elektronickou komerci. Podíl e-shopů na maloobchodních tržbách stoupl na 11,4 procenta.
Dále čtěte: