Největší tuzemský internetový prodejce Alza.cz loni zvýšil zisk o 21 procent na 568 milionů korun. Tržby e-shopu stouply o 24 procent na 14,3 miliardy korun. Vyplývá to z účetní závěrky společnosti za rok 2015.
Podle místopředsedy představenstva Alzy Tomáše Havryluka za lepšími hospodářskými výsledky stojí rostoucí zájem zákazníků. „Investujeme do logistiky, informačních systémů a prodejní sítě tak, aby nakupování u nás bylo pro každého rychlé a komfortní. Kromě prodeje elektroniky jsme úspěšní i ve zcela nových segmentech,“ uvedl Havryluk.
Alza.cz podle něj letos čeká růst tržeb meziročně zhruba o čtvrtinu. „Pro letošní rok máme v plánu zachovat předchozí růst a nepolevit v nastavené expanzi. Zaměříme se na další rozvoj obchodování v zemích EU, podporu mobilního nakupování a rozšiřování produktové nabídky,“ uvedl již dříve.
Přečtěte si, co plánuje tuzemský Slevomat: Slevomat rozšiřuje portfolio: prodávat bude auta a domy |
E-shop na přelomu let 2014 a 2015 zahájil expanzi do 26 států EU. Právě prodej na zahraničních trzích se loni podílel na růstu obratu. Kromě Slovenska se firmě nejvíce daří ve Velké Británii, Německu, Francii a Španělsku.
Předsedou představenstva a zakladatelem e-shopu je Aleš Zavoral. Alza.cz je vlastněna skupinou investorů, kteří ji ovládají přes holdingovou společnost L.S. Investments Limited se sídlem na Kypru.
Prodej zboží a služeb přes internet v Česku letos překročí 130 miliard korun, meziročně tak vzroste minimálně o 15 procent, očekává Asociace pro elektronickou komerci. Mezi největší internetové obchody v ČR patří dále Mall.cz, Parfums.cz, CZC.cz či Kasa.cz.
O podnikání v tuzemsku čtěte více:
Česko má mezi pětistovkou největších firem v regionu 71 zástupců
České firmy lákají Bulhary. 12 tisíc už nestačí
Rozšíření sankcí proti Rusku postihne i Škodu JS